Česko-slovenská sales promotion agentura Sales House s.r.o. pokračuje ve sledování promočních aktivit vybraných řetězců a výskytu akčních cen ve vzorovém spotřebním košíku. Po prvních dvou sledovaných obdobích (leden a první polovina března 2013) průzkum vykazuje stoupající tendenci ve všech sledovaných řetězcích, v některých případech až dvojnásobné navýšení. V ČR i SR skokově narostl podíl akčních cen v Tescu. Z lednových 13 % v Česku narostl během března na téměř 28 %, a ze 17 % na téměř 36 % na Slovensku. Z dlouhodobějšího monitoringu cen dále vyplynulo, že sledované položky ve vzorovém nákupním košíku jsou v ČR obecně o 10 %, v extrémních případech až o 30 %, levnější1). Akční ceny většinou dané rozdíly sníží, na Slovensku jsou tedy slevové akce výraznější. V akčních cenách jsme v Česku nejlépe nakoupili v Globusu, na Slovensku v Tescu.
Po útlumu promo akcí v povánočním období se v obou zemích postupně zvyšuje poměr akčních cen na všech sledovaných řetězcích. Nejlépe si vedl obchodní řetězec Tesco, který v obou zemích zvýšil svůj podíl dvojnásobně. Standardní podíl si v ČR zachovává řetězec Billa, kde se poměr akčních cen ve sledovaném nákupním košíku pohybuje vždy okolo 15 %. I přes vysoký podíl promo cen v Tescu nejlépe nakoupíte sledovaný košík v Globusu, což svědčí o vyšších slevách na vybrané produkty. Na Slovensku nejlépe nakoupíte v Tescu. Nejrazantnější sleva byla v Česku na Nescafé Gold 200 g a Slovensku vládla čokoládová vajíčka Kinder Surprise s průměrnou slevou 77%. Mezi nejméně akční položky, respektive položky s nulovu slevou, patří dlouhodobě Becherovka Original 0,75 l a Durex Extra Safe, a to v obou zemích.
ČR – Celkový podíl akčních cen v řetězcích (vzorový košík)
SR – Celkový podíl akčních cen v řetězcích (vzorový košík)