Téměř každá desátá česká domácnost jezdí alespoň občas nakupovat do zahraničí a 3 % českých domácností nakupují v zahraničí pravidelně. Podle výsledků studie INCOMA Shopping Monitor 2013 jde ovšem o výrazně regionální záležitost. Zatímco z okresů přímo sousedících s Německem jezdí do zahraničí pravidelně nakupovat 7 % domácností, v polském pohraničí už jsou to jen 3 % a ve středočeském kraji nebo v Praze se takové domácnosti prakticky nevyskytují.
Do zahraničí na pravidelné nákupy nejezdí žádní chudáci. Nadprůměrně tam pravidelně nakupují lidé ve věku 46-60 let, s vysokoškolským vzděláním nebo maturitou, a s vyšším příjmem. Tito zákazníci žijí často ve městě o velikosti 50 000–100 000 obyvatel, vlastní rodinný dům, v jejich domácnosti už nejsou nezletilé děti, a tvrdí, že jejich nákupní chování při výběru potravin není příliš ovlivněno krizí.
Pravidelní zákazníci nakupují v zahraničí převážně zboží za běžnou cenu; kromě celkově nižší cenové úrovně zboží je totiž do zahraničních prodejen láká také lepší kvalita zboží a širší výběr ve srovnání s českými obchody, nezanedbatelnou roli hraje také lepší nákupní prostředí a přístup prodavačů.
Více než polovina z těch, kteří nakupují v zahraničí, jezdí do sousedního Německa, a jen o něco méně nakupuje v Polsku. Německo přitahuje kombinací kvalitnějšího zboží a nižší cenové úrovně, v případě Polska výrazně převládá cenový aspekt. Lidé jezdí nakupovat i do Rakouska nebo na Slovensko, obliba těchto dvou zemí je ovšem výrazně nižší. Ze vzdálenějších zemí je pro Čechy zajímavá Itálie a Velká Británie.
V minulém roce nakoupili čeští zákazníci v cizině nejčastěji potraviny a oděvy. Silnou pozici má ale také nákup drogerie, parfumerie a obuvi. Při nákupech v Německu si Češi nejčastěji odvážejí oděvy a rychloobrátkového zboží (potravin, drogerie a parfumerie). V Polsku je situace podobná; k oděvům a rychloobrátkovému zboží se tu ovšem přidává ještě nákup obuvi. V Rakousku se nakupují především potraviny, s odstupem následují oděvy, drogerie a parfumerii.