Média

Vyhlášení výsledků 9. ročníku soutěže – Časopis roku 2012

Sekce časopisů Unie vydavatelů vyhlásila ve čtvrtek 11. dubna 2013 výsledky devátého ročníku soutěže Časopis roku, ve které soutěžily časopisy o tento titul celkem v deseti kategoriích na základě svých výsledků v roce 2012. S výsledky měli možnost se jako první seznámit účastníci vyhlášení, které proběhlo v uvedený den na slavnostním večeru v Divadle Komedie, kde byla předána ocenění vítězům jednotlivých kategorií.

Hlavním partnerem letošního ročníku soutěže je První novinová společnost, a. s., která tuto úlohu plní již celou řadu let, a partnery jsou společnosti AVON, Microsoft a Sabre. Organizaci večera zajistila stejně jako v minulých letech agentura Select Agency. Ceny vítězům předali mimo jiné spisovatelka Alena Ježková nebo herec Roman Vojtek a další významné osobnosti z mediální oblasti.

V letošním roce se o ceny ucházelo 17 vydavatelů, kteří do soutěže přihlásili celkem 36 časopisů, 5 digitálních projektů a 26 obálek časopisů. Počet přihlášených časopisů byl v celkovém počtu stejný jako vloni, narostl ale výrazně počet přihlášených obálek.

Cílem soutěže Časopis roku je na jedné straně zdůraznit zadavatelům reklamy, mediálním agenturám i dalším subjektům působícím na mediálním trhu, že časopisy jsou živým a přitažlivým mediem, které dokáže vytvořit řadu zajímavých, inovativních a kvalitních titulů s přízní veřejnosti, které se mohou stát efektivním nosičem komerčního obsahu. Na druhé straně je cílem soutěže ocenit a popularizovat ty, kteří za těmito úspěšnými časopiseckými tituly a projekty stojí, tj. především redaktory a šéfredaktory vítězných titulů i celý management vydavatelství, který vytvářel prostor pro úspěch těchto titulů.

Hodnocení přihlášených časopisů proběhlo v kategoriích I. a V. podle vývoje jejich prodeje, čtenosti a inzertních výkonů spolu s hlasováním poroty. V kategoriích VII. až X. hlasovali o jednotlivých časopisech členové odborné poroty. Porota byla v letošním ročníku rozšířena na 20 odborníků zastupujících různé části mediálního trhu – mediální agentury, zadavatele reklamy, výzkum trhu, ale v porotě byli přítomni i zástupci akademické obce a také nezávislí odborníci a odborníci na digitální publikování. Porotu řídil ředitel soutěže Zbyněk Gabriel.

Snímky vítězných časopisů, seznam přihlášených a další informace jsou k dispozici na webové stránce soutěže www.casopis-roku.cz.

Titul Časopis roku byl udělen těmto titulům:

I. kategorie – Časopisy s prodaným nákladem nad 100 000 ks – Chvilka pro tebe, vydavatel Bauer Media v. o. s.
II. kategorie – Časopisy s prodaným nákladem od 50 000 do 100 000 ks – EPOCHA, vydavatel RF HOBBY s.r.o.
III. kategorie – Časopisy s prodaným nákladem od 25 000 do 50 000 ks – 100+1 zahraniční zajímavost, vydavatel Extra Publishing, s. r. o.
IV. kategorie – Časopisy s prodaným nákladem od 15 000 do 25 000 ks – Betynka, vydavatel Burda Praha, s. r. o.
V. kategorie – Časopisy s prodaným nákladem pod 15 000 ks – Dům a zahrada, vydavatel Sanoma Media CZ, s. r. o.
VI. kategorie – Hvězda roku 2012 – 100+1 zahraniční zajímavost, vydavatel Extra Publishing, s. r. o.
VII. kategorie – Launch nebo relaunch roku – Forbes, vydavatel Business Consulting & Media, s. r. o.
VIII. kategorie – B2B časopis – Architekt, vydavatel Julius Macháček – Kabinet
IX. kategorie – Digitální počin roku 2012 – Ekonom aplikace pro iPad, iPhone a smartphony, vydavatel Economia, a. s.
X. kategorie – Obálka roku 2012 – euro, vydání 22/2012, vydavatel Mladá fronta, a. s.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!