Reklamní výdaje do internetu jsou již několik let neustále na vzestupu. Tento trend bude pokračovat i v nadcházejících letech na úkor reklamních investic do tisku. Vyplývá to z výzkumů výkonnostní agentury Performics.
Internet je nejrychleji rostoucím médiem po celém světě, jeho podíl na reklamních výdajích se nyní pohybuje na úrovni kolem 16 %. Performics předpovídá, že do roku 2014 budou investice do reklamy na internetu tvořit 21,5 % z celkového objemu reklamních investic.
„Nejrychleji rostoucí podskupinou je display reklama, a to díky vzestupu RTB (real-time-bidding) a on-line video reklamy. Další důležitou podskupinou jsou sociální média. Predikuje se, že reklamní investice do sociálních médií porostou v průběhu příštích tří let průměrným tempem 31 % a budou tvořit 18,5 % všech prostředků investovaných do reklamy na internetu,“ říká Tomáš Varga, ředitel výkonnostní agentury Performics v České republice, a dodává: „Je zajímavé, že náš trh nereflektuje zahraničí. Zaznamenáváme hlavně růst v oblasti search reklamy (výdaje do search reklamy mají třetinový podíl na internetovém trhu), RTB roste jen mírně, a to díky stále nízké nabídce reklamních ploch. Velký je růst on-line videa (meziročně kolem 60 %), za což do značné míry může obchodní politika televizí.“
– red –