Zákazníci si běžně zjišťují informace o produktech na internetu a následně nakoupí v kamenném obchodě. Nebo naopak. Pro vyhodnocení návratnosti investic do online marketingu nezbývá, než toto chování, tzv. ROPO efekt, kvantifikovat. Proto TNS AISA vyvinula eye, nástroj, který jej vyhodnocuje a měří.
„Detailní informace o tom, proč se zákazníci takto chovají, umožní odstranit případné bariéry či lépe zacílit online kampaň a tím přímo zvýšit prodeje,“ říká Tomáš Pflanzer, Head of Digital Research TNS AISA.
S pomocí eyeTNS AISA oslovuje konkrétní lidi, kteří se na sledovaných stránkách skutečně pohybovali. To umožní nejen spočítat ROPO index stránek, ale také odpovědět na řadu souvisejících otázek, například:
- Ovlivňuje online reklama prodeje?
- Jaký je rozhodovací proces zákazníků?
- Přivádí online kampaň správnou cílovou skupinu?
- Proč lidé stránky opustili nebo naopak navštívili?
- Proč nefunguje call to action?
- Co brání zákazníkům dokončit nákup produktu online?
- Co je naopak k nákupu online motivuje?
- Co udělali poté, co stránky opustili?
Základem pro eye je řízený panel MyMap. V něm je aktuálně zařazeno 43 308 jedinců (21 420 domácností) z celé České republiky. Každý člen MyMap poskytuje TNS AISA osobní souhlas, rodné číslo a osobní telefonní číslo. Jeho údaje jsou před zařazením do databáze telefonicky ověřeny, poté člen panelu obdrží doporučenou poštou unikátní identifikační číslo.
MyMap se využívá ročně k cca 600 projektů, včetně rozsáhlých syndikovaných studií (Lifestyle, tru, Češi v síti, atd.). Proto je možné údaje o chování návštěvníků konkrétních stránek s jejich souhlasem propojist s mnoha dalšími informacemi.
– red –