Branding

Český rozhlas představuje novou korporátní identitu

Po 17 letech mění Český rozhlas svoji korporátní identitu. Historicky poprvé dochází k celkové obměně a sjednocení grafické podoby všech značek Českého rozhlasu a vytvoření jednotného vizuálního stylu pro Český rozhlas. Nová loga získají všechny celoplošné, speciální i regionální stanice Českého rozhlasu, dále umělecká tělesa, soutěže a další projekty, které Český rozhlas veřejnosti nabízí.

„Po téměř dvaceti letech, kdy rozhlas postupně spouštěl nové stanice a představoval nové a nové projekty, byla změna korporátní identity nevyhnutelná. Český rozhlas ji zvažoval již několik let. Věřím, že nový logotyp umocní postavení rozhlasu jako moderního veřejnoprávního média a doufám, že jej posluchači přijmou vstřícně a že přispěje k lepší identifikaci jednotlivých stanic, uměleckých těles i jednotlivých projektů“, řekl generální ředitel Českého rozhlasu Peter Duhan.

Nová sada logotypů pochází z dílny Studia Marvil, které vyhrálo se svým návrhem veřejnou zakázku na vytvoření nové korporátní identity Českého rozhlasu. Tu Český rozhlas vyhlásil v dubnu loňského roku. „Vytvoření logotypu pro tak známou instituci, jakou je veřejnoprávní Český rozhlas, pro nás bylo velkou výzvou. Jsme velmi rádi, že právě náš návrh zvítězil. Pevně věříme, že Český rozhlas bude naše logo používat nejméně dalších 17 let“, uvedl Pavel Zelenka, kreativní ředitel studia Marvil.

Novému logotypu dominuje velké písmeno „R“. „R“ jako rozhlas, rádio, Radiožurnál, regionální vysílání. „Cílem bylo vytvořit silnou značku, která se stane vizuálním synonymem Českého rozhlasu. Formálně jednoduché, téměř až abstraktní ztvárnění značky zaručuje její univerzální aplikovatelnost v různých velkostech a barevných provedeních a současně jí dodává poměrně unikátní a lehce zapamatovatelný výraz“, vysvětluje Pavel Zelenka. Symbolická podoba iniciály „R“ je doprovázena otevřeným typografickým systémem popisujícím metodiku tvorby libovolného logotypu. Vzniká tak pevný vizuální rámec, díky kterému lze identifikovat příslušnost každé jednotlivé stanice či organizační součásti k Českému rozhlasu, jakožto zastřešující instituci. Základní korporátní barvou byla zvolena tmavě modrá.

Studio Marvil pro Český rozhlas vytvoří také kompletní grafické manuály k celému portfoliu značek. Ty budou obsahovat tvarovou charakteristiku logotypů, principy jejich užití, základní barevnost, typografii a způsoby aplikace, mj. na firemních tiskovinách, v digitálních šablonách, na firemních automobilech, při označení rozhlasové techniky či budov. Konečná cena zakázky činí 2,2 mil. Kč. Výsledky veřejné soutěže budou veřejnosti k nahlédnutí od 1. dubna 2013 v sídle Českého rozhlasu, Vinohradská 12, Praha 2.

– red –

Čtěte také

  1. Specialista na digitální obsah a vizualizaci iiot
    Brno-Ostrovačice | od 50 000 Kč výše
  2. Obchodní manažer pro prodej reklamy v mobilních aplikacích
    Bratislava
  3. PPC specialista | senior | 2 dny home office
    České Budějovice | 50000 - 100000 Kč za měsíc
  4. Koordinátor/ka promo akcí - možnost práce Z domova
    Modletice
  5. Obchodní zástupce pro hokejovou značku (celá ČR)
    Plzeň | 30000 - 70000 Kč za měsíc
Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!