Knihy

Rychleji, levněji, lépe – Devět faktorů účinné transformace podnikových procesů

Rychleji, levněji, lépe. Těžko uchopitelná „svatá trojice“ podnikatelského světa. Cíle, které jsou tolik žádoucí, a přitom tak obtížně dosažitelné. Když budeme rychlejší a levnější, nemůžeme být lepší. Když budeme levnější a lepší, nedokážeme být rychlejší. A když budeme lepší a rychlejší, nemůžeme být levnější. Pokaždé se zdá, že narážíme na překážky znemožňující dosažení všech tří cílů najednou.

Ale s tím je konec, tvrdí Michael Hammer a Lisa Hershman ve své knize Rychleji, levněji, lépe (s podtitulem Devět faktorů účinné transformace podnikových procesů). Pokud uvěříte jednoduché myšlence, že způsob, jakým organizujete práci, může vše zásadně změnit, pak je zde již osvědčená alternativa k rozdrobeným pracovním postupům, které jsou pozůstatkem z dob průmyslové revoluce, a tato alternativa vám umožní být rychlejší, levnější a zároveň lepší.

Není to snadné a změna se neprojeví přes noc, ale všichni, kdo si takový přístup dokážou osvojit, dosahují ohromujících výsledků. Lidé už se nezaměřují výhradně na svůj pracovní úkol, aniž by měli sebemenší představu, jak jejich práce ovlivňuje práci jejich kolegů nebo jaký dopad má na zákazníky. Přemýšlejí o celku, nikoli o jednotlivých částech, o výstupech namísto činností, o kolektivním spíše než individuálním pojetí. Dnešní oddělená podniková hájemství se plynule propojí do jednotného celku, který sleduje společný cíl: spokojenost zákazníků.

Michael Hammer poprvé představil koncepci uceleného kontinuálního procesu v roce 1993 v knize Reengineering the Corporation (Reengineering – radikální proměna firmy). Dnes, po letech prosazování a objasňování této myšlenky a přesvědčování se, jak ohromný potenciál procesní organizace práce přináší stále většímu počtu podniků, si můžeme být jisti, že jde o takový způsob uspořádání činností, který jakékoli organizaci dovolí dosahovat vlastních cílů rychleji, levněji a lépe. Záměrem předkládané knihy je šířit tyto myšlenky a zpřístupnit nový způsob organizování práce každému podniku, který se chce zapojit do soutěžení v globální ekonomice a chce v ní dosahovat úspěchů.

Kniha Reengineering – radikální proměna firmy objasňovala, proč ucelený proces představuje lepší řešení. Tato kniha vám ukáže, jak můžete využít ohromujícího potenciálu této jednoduché koncepce k dosahování vyšších zisků a k zajištění vyšší konkurenceschopnosti.

Kniha vyšla v edici Knihovna světového managementu.

   MICHAEL HAMMER byl jedním z nejvlivnějších myslitelů v oblasti podnikového managementu a tvůrcem revolučních myšlenkových koncepcí. Byl spoluautorem knihy Reengineering the Corporation (česky: Reengineering – radikální proměna firmy; Management Press, Praha 1995, 1996, 2000), která se stala nejdůležitější manažerskou příručkou devadesátých let minulého století. Dr. Hammer byl také autorem knihy The Agenda (česky: Agenda 21; Management Press, Praha 2002, 2012), řady časopiseckých článků (například pro Harvard Business Review nebo Economist) a dalších publikací. 

 LISA W. HERSHMAN je ředitelkou společnosti Hammer & Co., přední globální poradenské firmy zaměřené na vzdělávání a zavádění procesní organizace podnikových činností. Lisa Hershman původně zastávala funkci viceprezidentky pro nejlepší provozní postupy ve společnosti Avnet, Inc. Pracovala pro řadu dalších podniků, mj. pro GE Aerospace, její články pravidelně uveřejňuje časopis BusinessWeek.

Kniha vyšla v nakladatelství Management Press.

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!