Výzkum trhu

Mobilní zpravodajské aplikace zatím nejsou příliš v oblibě

Zatímco deníky čte na denní bázi už jen pětina aktivní internetové populace 15+, zprávy na internetu vyhledává naprostá většina z nich. Webové zpravodajství dnes představuje ten nejaktuálnější přísun informací, díky mobilním zařízením jako jsou smartphony a tablety patří dokonce mezi ty nejsnáze dostupné. Zpravodajské aplikace, které mají majitelům přenosných zařízení přístup ke zpravodajství usnadnit, ale zatím v oblibě moc nejsou, podle MEDIARESEARCH je využívá jen čtvrtina z možných čtenářů.

Podle aktuálních výsledků výzkumu na téma „Zpravodajské weby“ konzumuje denně zpravodajství na internetu až 78 % aktivní internetové populace 15+, každý druhý pak i několikrát za den. Čím dál oblíbenější je i přístup z tabletů a smartphonů. Ukazuje se ale, že i přes dostupnost zpravodajských aplikací lidé stále nejčastěji sledují zpravodajství na internetu přímo na stránkách zpravodajských webů, a to jak v případě smartphonu, tak i tabletu. Pouze jedna čtvrtina z těch čtenářů, kteří alespoň jednou týdně konzumují zpravodajství prostřednictvím mobilního zařízení, dává přednost specializovaným aplikacím. Mezi ty nejoblíbenější patří aplikace iDnes, Mladá fronta dnes a ČT24 zpravodajství.

Jak ukázal průzkum mezi 2 204 uživateli internetu, zdánlivě podobná mobilní zařízení vykazují poměrně značné rozdíly v jejich využívání, a to nejen v oblasti zpravodajství. Zatímco majitelé smartphonů využívají tato zařízení zejména k návštěvám sociálních sítí, hraní her a také k navigaci, majitelé tabletů využívají nejčastěji zpravodajské aplikace a videa a filmy. Podstatné, i když pochopitelné rozdíly jsou také v tom, kdy kde a za jakých okolností mobilní aplikace využíváme. Majitelé smartphonů nejčastěji když na někoho čekají nebo na cestě v dopravním prostředku, zatímco majitelé tabletů nejčastěji doma ve volném čase, často však také při sledování televize.

Výsledky výzkumu jasně naznačují, že zpravodajství budeme konzumovat prostřednictvím mobilních zařízení čím dál tím častěji. Nikoliv však pouze na cestách, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale zejména také v prostředí domova. Zda přitom častěji využijeme standardní návštěvu zpravodajských portálů nebo dáme přednost specializovaným aplikacím, to se teprve v budoucnu ukáže.

– red –

Čtěte také

  1. Junior produktový/marketingový specialista (CZ nebo SK - Karlín)
    Praha | 40000 Kč/měsíc
  2. Obchodní zástupce / Sales Representative - Morava (oftalmologie)
    50000 - 50500 Kč za měsíc
  3. Obchodní manažer pro prodej reklamy v mobilních aplikacích
    Bratislava
  4. Akviziční specialista
    Praha | 40000 - 60000 Kč za měsíc
  5. Specialista/tka marketingu
    Říčany | 35000 - 40000 Kč za měsíc
Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!