Skupina ČEZ má aktuálně 9 tematických facebookových stránek. Nejvíce fanoušků má ta nejmladší z nich Pro jádro, kterou ČEZ založil loni v září. Za 4 měsíce získala více jak 10 tisíc fanoušků.Skupina ČEZ začala využívat facebook také pro krizovou komunikaci směrem k veřejnosti a to při nenadálých událostech, jako bylo například několikadenní přerušení dodávek tepla a teplé vody pro město Ústí nad Labem při požáru v tamní teplárně.
„Podle nezávislých šetření je průměrný počet fanoušků na aktivních facebookových stránkách v Česku necelých 4 200 lidí. Těší nás, že stránka Pro jádro se zařadila mezi těch 7 %, které mají na facebooku více než 10 tisíc fanoušků. O to více, že o téma mají zájem především mladí, ale i odborníci na jadernou energetiku, což se projevuje i v diskuzích,“ uvádí Kateřina Jiskrová, specialista ČEZ pro oblast sociálních sítí. Skupina ČEZ využívá facebook také pro krizovou komunikaci směrem k veřejnosti. „V loňském roce jsme poprvé využili facebook pro krizovou komunikaci při vyhoření centrální rozvodny pro teplárnu Trmice. Obyvatele Ústí nad Labem jsme průběžně informovali na jejich facebookové stránce a díky aktuálnosti informací nám dali administrátoři stránky zprávy na svoji „zeď“. Událost probíhala o víkendu a tak šlo o nejrychlejší cestu k obyvatelům města. Přes facebook jsme byli schopni oslovit více jak třetinu domácností. Tato zkušenost nám ukázala, jak využívat nejrychlejší komunikaci na sociálních sítích,“ říká Kateřina Jiskrová, specialista ČEZ pro oblast sociálních sítí.
-red-