McDonald´s dlouhodobě citlivě vnímá zákaznické preference a reaguje na ně. Zároveň podporuje produkty odpovídající tradičním chutím jednotlivých zemí.
Novinky obvykle vznikají ve vývojových centrech společnosti, tzv. Food Studiích, kde nové chutě a jejich kombinace hledají gastronomičtí specialisté. Evropské Food Studio se nachází v Mnichově. Ve Food Studiu vzniká ročně přes 1800 nových nápadů a receptů, z nichž se posléze ty nejlepší dostávají až do nabídky pro zákazníky. Studia dále vyvíjí nejen jednotlivé výrobky, ale i tzv. produktové platformy, tedy ucelené řady produktů.
Vývoj takové platformy trvá obvykle 18 – 24 měsíců. Každý nově vyvíjený produkt nebo platforma musí splňovat 4 základní kritéria – vynikající chuť, odpovídající velikost pokud jde o množství jídla, přitažlivý vzhled a v neposlední řadě je také nutné, aby bylo možné pokrm snadno a pohodlně konzumovat.
Na český trh byly v loňském roce uvedeny například výrobky McSmažák, Grilled Chicken McWrap 300 kcal a McDouble, které si u zákazníků získaly velkou oblibu.
Zajímavostí je, že křenová omáčka v sendviči McKřen pochází z dílny McDonald´s Česká republika.
– red –