Nacházíme se uprostřed digitální revoluce: internet zásadně mění způsob, jakým nakupujeme, pracujeme, ale také žijeme. Nové digitální technologie výrazně zasahují do našich životů a ovlivňují naše myšlení. Značný počet „klasických“ zákazníků nakupujících v kamenných obchodech se rychlým tempem mění v digitální zákazníky obstarávající si své nákupy mnohem pohodlněji prostřednictvím internetu. Společenství sdružující se na sociálních sítích, na nichž si lidé sdělují své zkušenosti s výrobky a službami, se stávají mocnější než firmy, které – aby v boji o zákazníky obstály – budou s nimi muset víc než kdy předtím co nejúžeji spolupracovat. Jinými slovy: zákazníci nakupující přes internet přebírají moc a firmy ji ztrácejí. O jejich úspěchu či neúspěchu dnes rozhoduje digitální zákazník.
Dosavadní prodejní modely pomalu ztrácejí své opodstatnění a jsou nahrazovány modely novými. Mobilní internet – tzv. evernet – otřásá základy mnoha firem, z nichž jen ty nejpružnější mají šanci se udržet a dále prosperovat. Evernet je dostupný odevšad. Zákazník si jeho prostřednictvím může opatřit informace, kdy chce on sám. O tom, kdo získá přístup na trh, rozhodují noví digitální zprostředkovatelé jako Google, Apple a Facebook. Mnoho průkopníků digitální ekonomiky již naznačilo, jaká budou nová pravidla byznysu a jak získat zákazníky na svou stranu. „Přesto se mnoho podnikatelů stále domnívá, že mohou svůj byznys provozovat stejně jako dříve,“ tvrdí ve své nejnovější knize Digitální zákazník – náš protivník, nebo partner? (s podtitulem Online Clienting aneb Zákazníci dnes nakupují jinak) Edgar K Geffroy – autor řady bestsellerů, úspěšný konzultant a podnikatel – a doporučuje, aby firmy do své strategie zahrnuly online clienting, jehož podstatou je vazba na zákazníky na kvalitativně vyšší úrovni a budování digitálních prodejních sítí. Jen tomu, kdo pochopí, že služba a rychlost spolu souvisejí, patří budoucnost. Jen tomu, kdo přichází se zcela novými nápady, se ve spojení s novými technologiemi otevírají nové možnosti. Jen ten, kdo je rozpozná, bude mít náskok.
Geffroyova kniha, která zaujala na německém žebříčku nejprodávanějších knih okamžitě po svém vydání přední místo, splňuje všechny předpoklady k tomu, aby se stala nepostradatelnou četbou jak pro podnikatele poskytující služby např. v oboru hotelnictví, turismu a rychlého občerstvení či pro provozovatele různých obchodů a restaurací (z jejichž praxe úspěšného internetového obchodování uvádí autor četné inspirativní příklady), tak pro všechny manažery malých i velkých firem, kteří chtějí těžit z možností, jež digitální ekonomika přináší.
Edgar K. Geffroy – známý německý poradce a autor řady úspěšných knih o prodeji – je zakladatelem a průkopníkem koncepce tzv. clientingu. Jeho firma Vetriebsberatung Geffroy GmbH je symbolem moderního prodeje. Zkušenosti v oboru chování zákazníků a jeho nadšení pro digitální technologie z něj v současné době činí úspěšného podnikatele mezinárodního věhlasu. Je autorem 17 knih, mimo jiné i publikace Das einzige, was stört, is der Kunde. Clienting ersetzt Marketing (Zákazník – náš protivník, nebo partner? Clienting nahrazuje marketing a radikálně mění způsob prodeje. Management Press, 2001), která byla přeložena do 25 jazyků, či knihy Verkaufserfolge auf Abruf (Klíč k prodejním úspěchům. Management Press, 1997).
Kniha vyšla v nakladatelství Management Press.