Lednových slev plánuje využít 69 % Čechů. Vyplynulo to z prosincového průzkumu realizovaného v rámci projektu ING Bank Svět spoření. České ženy přitom propadají zvýhodněným povánočním nákupům častěji (73 %) než muži (65 %). Novoroční slevy pak lákají nejvíce věkovou skupinu mladých Čechů do 30 let, kterých se chystá na nákupy celých 80 %. Čtyři pětiny z těch, kteří využijí povánoční slevy, pak nakoupí „zejména“ nebo „spíše“ věci, které aktuálně potřebuje.
„Stejně jako v loňském roce se i letos potvrzuje spořivý duch našeho národa. Takové chování je přitom zcela v pořádku. Pokud například víme, že nás v blízké době čeká pořízení nového zboží a dá se očekávat, že se objeví v nabídce povánočních výprodejů, je zcela racionální počkat si pár dnů a zvýhodněným nákupem ušetřit třeba polovinu původní ceny,“ říká Libor Vaníček, ředitel retailového bankovnictví ING Bank, a dodává: „Ušetřené peníze se budou jistě hodit na jiná vydání, případně je možné odložit je stranou na horší časy a nechat je zatím ‚vydělávat‘ například na spořicím účtu.“
– red –