Pokud má firma malý rozpočet na reklamu ať už klasickou nebo internetovou, může využít Placla.cz, nebo-li systém placených článků. Systém Placla.cz dokáže dostat do podvědomí veřejnosti produkty nebo služby prostřednictvím článků zveřejněných na kvalitních blozích nebo internetových magazínech za minimální náklady. Pomocí tohoto velmi přehledného a jednoduchého systému lze v krátké době zvýšit počet zpětných odkazů na webové stránky inzerenta nebo se také posunout ve vyhledávačích před konkurenci.
Jak Placla.cz funguje?
Systém je jakýmsi tržištěm, na kterém se setkávají dvě skupiny: inzerenti a blogeři. Inzerenti chtějí efektivně investovat do internetové reklamy a blogeři potřebují finanční prostředky na provoz svých blogů. Prvním krokem je jednoduchá registrace a dobití kreditu v minimální výši 2.200 Kč, který funguje podobně jako u operátora. Pak stačí jen za pomocí návodných otázek vytvořit poptávku, která specifikuje produkt nebo službu, prodejní argumenty, klíčová slova… Minimální cena článku pro inzerenta je 220 Kč, přičemž se může vyšplhat i na 1500 nebo výš, v závislosti na kvalitě a návštěvnosti blogu. Systém disponuje přibližně 320 prověřenými blogery, přičemž „výběrovým řízením“ projde tak každý čtvrtý (například musí obsahovat minimálně 20 článků, splňovat kritérium minimální návštěvnosti Alexa pod 10 miliónů, nebo musí být registrován vyhledávači Srank => 3, indexace Googlem).
Teď nastává čas pro blogery, kteří sledují aktuální poptávku inzerentů a mají možnost reagovat projevením zájmu o napsání článku. Může jich být až 200. Inzerent si následně vybere blogery nebo internetové magazíny, které mu svým obsahem, formou a návštěvností budou vyhovovat a zároveň si s nimi dohodne cenu za článek. Následuje připomínkování článků a vyplacení odměny autorům článků prostřednicvím úhrady z kreditu inzerenta. Celá akce může trvat maximálně 14 dní. V případě, že mezi inzerentem a blogerem dojde ke sporu ohledně termínu, ceny nebo výplaty, řeší případné nesrovnalosti arbitr, což je provozovatel serveru Placla.cz.
Jaké jsou výhody oproti klasické internetové reklamě?
Pomocí systému placených článků lze oslovit cílové skupiny často velmi obtížně zasáhnutelné. Prostřednictvím osobního důvěryhodného doporučení nebo recenze blogera je to tak trochu jiná reklama. Oproti klasické PPC reklamě, je tato reklama trvalá (bloger je povinen nechat na svých stránkách článek v nezměněné podobě minimálně jeden rok). Další výhodou je úspora personálních nákladů. Systém může obsluhovat jeden člověk hodinu denně, aniž by se zabýval psaním článků nebo zadáváním reklamy. Nejzajímavější výhodou je ovšem cena, která je oproti klasické internetové reklamě ve formě bannerů nebo PPC (platba za klik), jednorázová. V neposlední řadě je to i snadné vyhodnocení kampaně podle sledovanosti webových stránek.
– red –