První mezinárodní, česko-slovenská konference na téma „Vše co vás zajímá o Facebooku“ se uskutečnila 29.11.2012 v Praze. Zúčastnilo se jí více než 270 mladých lidí, které zajímá dění kolem jedné z nejvyhledávanějších sociálních sítí. Struktura konference byla rozdělena do čtyř zásadních bloků.
V prvním bloku J. Mach ze ZoomSphere informoval o dynamickém vývoji a velkém potenciálu Facebooku pro firmy a jejich profily. Prezentoval čísla o počtu českých profilů, brandech, struktuře profilů a také o možnostech Facebooku, které mohou všechny firmy od živnostníků až po mamutí a nadnárodní giganty využívat ve svých reklamních, PR a informačních kampaních.
J. Šlerka z Ataxo poté navázal analýzou Facebooku v Čechách a na Slovensku, kde mnoho čísel doprovázely také zajímavé příklady. Vrcholem prvního bloku byla skeptická přednáška D. Dočekala o tom, že marketing je out, tedy mimo mísu…. Byly tak v této přednášce sumarizovány i nevýhody Facebooku jako sociální sítě oproti výhodám, což je podstatné znát v momentu, kdy firma zvažuje, zda se na Facebooku prezentovat a postovat na něm své informace, videa, prolinky aj.
Druhý blok měl sumární název „Jak na Facebook, aneb základy od A až do Z“. Eva Illésová, která mimochodem spravuje profil pro firmu ETA, dokázala každému písmenku abecedy přiřadit jeden tip nebo trik pro správu a performance využití firemních stránek na Facebooku.
Na skvělou mentorku pak navázal Petr Andrýsek z firmy SocialSharks.cz, který vysvětlil, proč je velmi nutné ve firemní kultuře budovat komunity přátel, fun kluby, komunity lidí podle životních stylů a ty strukturovaně sjednocovat směrem k zákaznickým skupinám. Zacílení na komunity a jejich kupní chování a rozhodování, stejně jako na komunikační styly a kulturu přináší jak komunikační, tak i reputační a obchodní úspěchy.
Závěr bloku patřil Martinu Voskovi (Triad Advertising), který ukázal role a možnosti zajímavých nástrojů Facebooku jako jsou: Ads, Sponsored Stories, Posts, Promoted Posts, Open Graph a doložil, jakou úspěšnost mají infografiky, fotky, prolinky, komiksy aj. formáty postů.
Třetí blok byl věnován využití Facebooku pro marketingové aktivity lidí a firem. Byl tedy nejen o využitelnosti pro firmy, ale také o využitelnosti pro „chytrý marketing“ lidí v roli zákazníků, kupu-jících, uživatelů a spotřebitelů produktů. V panelové diskusi se řešila témata: kreativita versus efektivita, vytváření vlivových skupin a komunit, využitelnost v PR, jakým způsobem mají marketeři využít facebook pro sumarizaci tržních segmentů a jejich zpětných vazeb apod. Odpovědi a příklady z praxe Igora Brossmana a Adama Reinbergera rozpoutaly zajímavé diskuse s přítomnými.
Poslední – čtvrtý blok byl ve znamení hledání inspirace pro Facebookové využití. Na případových studiích České televize, pivovaru Svijany, Martinus.cz, Žít Brno aj. se řešily skutečné problémy klientů, skutečné příběhy lidí a firem na Facebooku, jejich úspěchy, ale též pády.
Vybrané české a slovenské případové studie byly skvěle prezentovány Pavlem Kotyzou, TOP světové Case studies Michalem Pastlerem.
Konference se velmi líbila, jak z hlediska programové struktury, tak obsahu informací a osobně věřím, že nastartovala tradici pořádání konferencí s tímto tématem. Organizátorům patří dík za „vše“, protože konference – i podle ohlasů – byla opravdu zdařilá….