On-line

Česká republika naposledy publikovala na Twitteru letos v únoru. Jak si vedou ostatní státy?

Česká republika má na sociálních sítích ještě hodně co zlepšovat. Oficiální Twitter účet státu, který spravuje Ministerstvo zahraničí, je již více než osm měsíců neaktivní.

Jak si vedou členské státy OSN ve své propagaci na Twitteru zjišťovala agentura Burson-Marsteller v rámci druhé části studie „Twiplomacy“ http://twiplomacy.com. Svůj vlastní účet podle této studie spravuje pouze 9 vlád ze 193 členských států OSN. Tři z pěti profilů jsou navíc neveřejné, neaktivní, nebo pozastavené a téměř polovina ze 71 zbývajících aktivních účtů tweetuje jen automatizované zprávy zveřejněné v médiích.

Na českém Twitteru najdeme několik profilů propagujících Českou republiku. „Za oficiální můžeme považovat účet @CzechOfficial. Spadá pod informační webové stránky Czech.cz provozované Ministerstvem zahraničí a má přes 1.200 followerů. Také on však patří mezi „spící” účty, naposledy se na něm objevil tweet v únoru letošního roku,“ komentuje situaci na českém Twitteru Martina Dvořáčková, consultantka digitální agentury My.cz.

Naopak jako nejlepší příklady komunikace států na Twitteru uvádí studie Twiplomacy účty @Israel, @Sweden a @Great Britain.

Účet @Israel spravuje podobně jako @CzechOfficial Ministerstvo zahraničí. Izraelský Twitter kanál však patří s více než 66 tisíci followery k nejsledovanějším mezi všemi Twitter profily států OSN. Slouží mimo jiné jako místo, kde je možné kontaktovat izraelskou vládu.

Švédská vláda zase předala svůj oficiální Twitter profil lidem. Každý týden má jeden z vybraných Švédů na starosti účet @Sweden, kde svá doporučení, názory a fakta o životě ve Švédsku sdílí s dalšími více než 65 tisíci followery. Projekt s názvem Curators of Sweden byl spuštěn v prosinci 2011 a s rozdílným úspěchem byl napodobován účty @Ireland či @NewZealand.

Další Twitter účty – například @AntiguaBarbuda, @Barbados, @Lithuania, @Maldives, @SouthAfrica, @Spain nebo také český @CzechTourism, provozují oficiální turistické organizace dané země a zaměřují se na podporu cestovního ruchu.

„Při pohledu na závěry studie je zřejmé, že jen málo vlád a organizací cestovního ruchu pochopilo sílu marketingu na Twitteru. Přitom právě využití Twitteru jako jednoho z komunikačních nástrojů totiž představuje pro státy možnost oslovit neustále rostoucí publikum,“ říká Matthias Lüfkens, vedoucí Burson-Marsteller EMEA Digital Practice.

Použitá data byla sbírána v listopadu 2012 z Twiter účtů 193 členských zemí OSN. Agentura Burson-Marsteller k analýze využila nástroj Twitonomy (http://twitonomy.com) a pohled do historie každého ze sledovaných Twitter účtů.
Kompletní studii společně s dalšími informacemi naleznete na twiplomacy.com/country-promotion

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!