Společnost MEDIARESEARCH, realizátor elektronického měření sledovanosti televize v České republice, spouští nový web www.peoplemetry.cz, který má za cíl být informační studnicí pro ty, kdo hledají odpovědi na své otázky kolem peoplemetrů a měření sledovanosti televize jako takového. Ať už Vás zajímá, jak peoplemetr vypadá, jak se vybírají domácnosti do peoplemetrového měření anebo jestli je vzorek těchto domácností dostatečně velký, vše se dozvíte z nové webové stránky.
Hlavním smyslem webu, okořeněného pěti videi, je přiblížit informace o největším a nejdražším mediálním výzkumu v České republice široké veřejnosti a pomoci k rozkvětu české mediální gramotnosti. Svůj význam web ale jistě najde u odborníků, jako jsou pracovníci médií a mediálních agentur, marketéři a novináři. Návštěvníky webu provede základními fakty o peoplemetrovém měření hlavní hrdina krátkých videí, Standa, podrobnější informace čtenáři dohledají přímo v textu webu.
„Po celých 10 let, kdy sledovanost televize měříme, se potýkáme s tím, že vysvětlit informace o peoplemetrech není jednoduché, a to ani v okruhu našich klientů a obchodních partnerů. Často slýcháváme nespočet mýtů, které o peoplemetrovém měření kolují,“ komentuje důvody vzniku webu Tereza Šimečková, předsedkyně představenstva společnosti MEDIARESEARCH. Do přípravy nového webového portálu se zapojilo samotné vedení společnosti MEDIARESEARCH, PR pracovníci, analytici, programátoři a další. „Dali jsme si záležet na tom, aby byl web srozumitelný širokému okruhu čtenářů, ale zároveň abychom zachovali metodické principy výzkumu,“ dodává Tereza Šimečková.
Populárně naučný web přibližuje svým návštěvníkům problematiku peoplemetrů pomocí veřejně zavedeného pojmu koláčů sledovanosti, které evokují nejznámější výstupy z peoplemetrových dat – koláčové neboli výsečové grafy. Další pojmy z problematiky měření sledovanosti televize objasnili tvůrci například na akvarijních rybkách, svinovacím metru či fotbale. Celkově je web laděn do příjemné domácí atmosféry.
– red –