Studenta je nejčtenější magazín pro VŠ studenty. Zná ji téměř 75 % z nich.
Studenta Media, vydavatel tištěného a online magazínu Studenta, zveřejnil aktuální čísla čtenosti. Čte jej 63 % všech vysokoškolských studentů v ČR a zaujímá také první příčku v otázce spontánní znalosti mezi magazíny pro studenty. Výzkum byl realizován v květnu společností 2C analytics na vzorku 1089 studentů.
„Magazín Studenta podle výzkumu zná 75 % všech vysokoškolských studentů; 84 % studentů, kteří tento magazín znají, jsou zároveň jeho čtenáři. Celkově jej čte 63 % všech vysokoškolských studentů,“ přiblížil výsledky vedoucí výzkumu Ing. Jiří Tošer z agentury 2C analytics.
Tištěný časopis Studenta vychází 6x ročně v nákladu 45 000 kusů (ověřuje ABC ČR). Distribuce probíhá řízenou osobní formou (Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, Liberec, Zlín) nebo prostřednictvím info stojanů na univerzitách. Celkově tak zasáhne 85 % VŠ studentů v ČR.
Studenta zaujímá i první příčku v otázce spontánní znalosti – vybavilo si jej 55 % všech dotázaných, druhé místo pak obsadily Studentské listy z VŠE v Praze s 11,9 %. Výzkum také ukázal, že téměř tři čtvrtiny čtenářů Studenty (72,2 %) studuje technický nebo ekonomický obor. V průměru čte jeden časopis 2,1 čtenáře, výtisk si totiž podle výzkumu většinou berou domů nebo na kolej.
„Redakční obsah je přizpůsobený zájmům vysokoškoláků. Nejatraktivnější jsou pro studenty rubriky s informacemi o budoucím zaměstnání a kariéře (88,7 %) spolu s aktualitami ze studentského života (85,6 %). Naopak nejmenší oblibu výzkum objevil u témat ze společenského života (62,6 %). Právě na témata související s kariérou a budoucí zaměstnání se chceme více zaměřovat. I proto vznikl náš nový kariérní portál UNIjobs.cz,“ vyjádřil se k výzkumu ředitel vydavatelství Studenta Media Tomáš Rašner.
Cílová skupina vysokoškolských studentů i její mediální konzumace je velmi specifická, stává se obtížné zasáhnout ji tradičními médii. Podle dat vyplývajících z výzkumu MML agentury Median z druhé poloviny roku 2011 v porovnání s celkovou populací ČR jsou vysokoškoláci nadprůměrnými uživateli internetu (afinita – 270) a čtenáři magazínů (afinita – 111). Naopak méně poslouchají rozhlasové stanice (afinita – 88) a čtou deníky (afinita – 84) a velmi podprůměrně sledují TV (afinita – 74).
– red –