Komunikace

Poučte se z předchozí krize – nesnižujte výdaje na marketing

V rámci první vlny B2B monitoru jsme zjišťovali, jak se firmy vyrovnaly s krizí v roce 2009-2010. Součástí výzkumu byla i otázka, zda v době krize jejich firma zvýšila či snížila výdaje na marketing. Výdaje na marketing zvýšilo pouze 10% firem, naopak snížilo 46% firem. Jak se těmto firmám následně dařilo?

Jak ukázal další vývoj, rozhodnutí zvýšit výdaje na marketing nebo je ponechat v podobné výši se firmám vyplatilo. Obrat firem, které výdaje na marketing zvýšily, rostl v roce 2010 v průměru téměř o 8%. Naopak obrat firem redukujících výdaje na marketing v průměru klesal.

Výzkum realizovala výzkumná a marketingová agentura B-inside s.r.o. (www.b-inside.cz). Dotázáni byli marketingoví a obchodní ředitelé a manažeři v 325 firmách působících na B2B trzích. Dotázány byly firmy s 50 a více zaměstnanci, jejichž business je realizován většinově v oblasti B2B trhů.

B-inside s.r.o.

Čtěte také

  1. Akviziční specialista
    Praha | 40000 - 60000 Kč za měsíc
  2. Specialista na digitální obsah a vizualizaci iiot
    Brno-Ostrovačice | od 50 000 Kč výše
  3. Marketingový manažer | služební auto | Jihlavsko
    Jihlava | 70000 - 80000 Kč za měsíc
  4. Moderátor/ka online her – až 35 000 Kč
    Zlín | 29000 - 35000 Kč/měsíc
  5. Hledáme Produktového specialistu – spotřební elektronika
    Praha | 45000 - 80000 Kč za měsíc
Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!