Institut pro výzkum trhu GfK Praha zařazuje pravidelně do svého měsíčního omnibusového (vícetematického) výzkumu otázky, jejichž cílem je zjišťovat spontánní znalost značek ve vybraných skupinách výrobků mezi českou veřejností.
Ke zjištění tohoto cíle je používáno metody osobního dotazování (face-to-face) v celé České republice. Dotazování se uskutečňuje v souboru 1 000 občanů České republiky ve věku od 15 do 79 let vybraných na základě stratifikovaného vícestupňového náhodného výběru.
Na dotaz na spontánní znalost značek praček uvedli respondenti celkem 49 značek. Z nich je „lídrem“ stále Tatramat (50,0 %) a na 2. místě pak Whirlpool (46,8 %). Další místa obsadily Romo (39,8 % – znalost ale stale klesá) a Zanussi (36,1 %).
Necelých 22 % respondentů uvedlo Ardo a Gorenje. Dalšími významnými značkami zůstávají Philco, Indesit, Bosch, AEG a Fagor. Mezi 13 – 10 % byly Electrolux, Candy, Calex a Philips. Pouze 3,3 % respondentu neuvedlo žádnou značku.
Graf:
Pračky 03/2003