Služby

Jeden či dva kruhy? T– Groups

Zkuste si představit, jaké by to asi bylo, kdybyste se mohli účastnit diskuse, ve které stojíte proti svým zákazníkům a posloucháte jejich názory na Vaše produkty, interpretujete jejich postoje a ruku v ruce s nimi tvoříte další produktovou či komunikační strategii? „T- Groups“, které pocházejí z klinické psychologie, tuto alternativu nabízejí. Pojďme se krátce podívat, co přináší tento přístup navíc a v čem je jeho největší síla.

Terapeutické skupiny – T(herapeutic) Groups – sloužily původně lékařům pro pozorování a vyšetřování svých pacientů, a jak by řekl marketingový cynik, tento cíl naplňují dodnes. Jejich hlavní výhodou je propojení dvou cílových skupin, které stojí hierarchicky na rozdílných stupíncích – například lékaři-pacienti, výrobci-distributoři, distributoři-spotřebitelé.

Kromě samotné přímé interakce obou cílových skupin přinášejí T-Groups ještě další výhodu pramenící z psychologického základu – možnost okamžitě posoudit správnost interpretace výroků druhé strany. Tím se dostáváme ke dvěma kruhům, se kterými „terapeutické“ skupiny pracují.

Na začátku tvoří obě skupiny jeden velký kruh, ve kterém začíná úvodní kolo diskuse.

O rozehřívacím kole se respondenti rozdělí do dvou skupin. Po probrání odpovídajícího tematického celku se kruhy vymění a respondenti „pozorovatelé“ dostávají za úkol zopakovat, co bylo řečeno druhou stranou. Zajímavé je v tento moment sledovat, jak se může interpretace několik minut „starých“ informací lišit od skutečnosti. Ještě zajímavější je pak sledovat, jak chybná interpretace působí na původce sdělení, kteří však ve vnějším kruhu musejí mlčet…

Skutečnou diskusní platformu pak tvoří závěrečná část, ve které sedí všichni respondenti opět v jednom velkém kruhu a na vzájemné podněty také okamžitě reagují. Zde je pak ideální prostor na okamžitou zpětnou vazbu na strategické, produktové či komunikační koncepty.

„Zajímavým projektem z poslední doby bylo mapování zákaznického chování a optimalizace e-shopu společnosti SunnySoft, kdy „proti“ sobě stáli zástupci webshopu a zákazníci nakupující elektroniku online. Výzkum přinesl nakonec nejenom několik překvapivých závěrů v zákaznických preferencích, ale také pomohl firmě SunnySoft nastínit směr úprav jejich webových stránek,“ říká Ondřej Herink, Qualitative Services Manager CZ&SK společnosti GfK Czech.

– red –

Čtěte také

  1. Specialista na digitální obsah a vizualizaci iiot
    Brno-Ostrovačice | od 50 000 Kč výše
  2. Recruiter/Betreuer pro Německou firmu Humanus Personalservice
    Nördlingen | 2080 EUR za měsíc
  3. Akviziční specialista
    Praha | 40000 - 60000 Kč za měsíc
  4. Návrhář Nábytku
    Mníšek pod Brdy | 40000 Kč za měsíc
  5. Hledáme Produktového specialistu – spotřební elektronika
    Praha | 45000 - 80000 Kč za měsíc
Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!