Výzkum trhu

Spontánní znalost značek – lihoviny

Institut pro výzkum trhu GfK Praha zařazuje pravidelně do svého měsíčního omnibusového (vícetematického) výzkumu otázky, jejichž cílem je zjišťovat spontánní znalost značek ve vybraných skupinách výrobků mezi českou veřejností.

Ke zjištění tohoto cíle je používáno metody osobního dotazování (face-to-face) v celé České republice. Dotazování se uskutečňuje v souboru 1 000 občanů České republiky ve věku od 15 do 79 let vybraných na základě stratifikovaného vícestupňového náhodného výběru.

Z celkově 119 uvedených značek lihovin si jednoznačně 1. pozici uchovává Fernet Stock (68,4 %). Výrazně posilující značka Fernet Citron (53,9 %) „předběhla“ Becherovku (53,5 %).
Tuzemský rum si uchoval 4. pozici se 47,5 %. Mezi 39 – 30 % byly jmenovaný Rum Božkov, Finlandia vodka, slivovice a vaječný koňak, mezi 25 a 22 % pak Pražska vodka, Napoleon, Griotka, Hanácká vodka a Jim Beam. Pouze 1,5 % respondentů nebylo schopno vyjmenovat ani jednu značku.

Graf:
Lihoviny 03/2003

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!