Výhradně v českých e-shopech nakupuje 71 % českých uživatelů internetu a zajímavou nabídku, která by se objevila v zahraničním e-shopu, by využilo pouze 23 % nakupujících. Slováci jsou k nákupu v zahraničí mnohem přístupnější, v zahraničních e-shopech je ochotna nakupovat téměř polovina. Vyplývá to z dat internetového srovnávače Heureka.cz.
„Zatímco Slováci často nakupují v českých i dalších zahraničních e-shopech, Češi v zahraničí a na Slovensku nakupují málo,“ vysvětluje Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz. Zajímavou nabídku v zahraničních e-shopech by využilo 43 % Slováků, Čechů by se do obchodu se zahraničím pustilo o 20 % méně.
Ačkoli se nejen internetový trh globalizuje, a zahraniční internetové obchody se otevírají i českým zákazníkům, během posledních 4 let obliba výhradně českých e-shopů stoupla o 4 %. „Tento trend můžeme potvrdit i my. Narůstající oblibu českých internetových obchodů si vysvětlujeme tím, že Češi jsou velmi konzervativní. Navíc české eshopy mají takovou kvalitu a šíři nabídky, že zákazníci jednoduše nemají potřebu nakupovat v zahraničí,“ říká Michaela Papežová, tisková mluvčí obchodního portálu Aukro.cz.
– red –