Internet

Nadnárodní společnosti ovládly sociální sítě, firemní účet už má 87 % z nich

Největší nadnárodní společnosti jsou na sociálních sítích stále aktivnější. Podle studie Burson-Marsteller Global Social Media Check-up 2012 pokročily především ve využívání video kanálu YouTube (cca o 40 %). Nejvíce diskuzí o korporacích se však stále odehrává na Twitteru – firmy patřící mezi největší nadnárodní podniky získaly během jednoho měsíce celkem 10 400 132 zmínek.


V roce 2012 velká většina sledovaných společností (87 %) využívala k online komunikaci se zákazníky či obchodními partnery alespoň jednu ze sociálních sítí. Prvenství v popularitě si stále drží Twitter. Více než tři čtvrtiny společností (82 %) spravují na Twitteru alespoň jeden účet.

Nejvýraznější nárůst zaznamenal kanál pro sdílení video souborů – YouTube. Studie ukázala, že počet společností s vlastním firemním YouTube účtem vzrostl o 39 %. Svá videa nyní sdílí 79 % sledovaných korporací a každý z těchto kanálů má v průměru 2 miliony zhlédnutí a 1669 odběratelů. Facebook stránky spravují bezmála tři čtvrtiny firem (74 %). Služby Google Plus prozatím využívá 48 % společností a Pinterest 25 %.

Největší nadnárodní společnosti mají účtů většinou více, a to na všech platformách (průměrně na jednu firmu připadá 10.1 Twitter účtů, 10.4 Facebook stránek, 8.1 YouTube kanálů, 2.6 profilů na Google Plus a 2 účty na Pinterest). Mohou tak lépe zacílit na své zákazníky.

Také odběratelé jsou s firmami spjati mnohem blíže než dřív. Od roku 2011 se průměrný počet followerů na korporátním Twitter účtu téměř ztrojnásobil (z 5,076 na aktuálních 14,709). Počet fanoušků na firemních stránkách na Facebooku od roku 2010 dokonce narostl o 275 %. „Lidé chtějí být ve spojení a interakci s firmami a sociální sítě představují způsob, jak toho dosáhnout“, vysvětluje Dallas Lawrence, Burson-Marsteller Chief Global Digital Strategist. Reagovat na komentáře fanoušků se podle studie snaží 79 % firemních účtů na Twitteru a 70 % korporátních stránek na Facebooku.

Letošní studie Burson-Marsteller poukázala také na vzrůstající snahu firem poskytovat originální a atraktivní obsah na svých profilech. Od roku 2010 je patrná proměna korporátní komunikace – od prostého publikování zpráv až k aktuálnímu trendu zapojení uživatel do tvorby vlastního obsahu. “Firmy si uvědomují, že k získání loajálního zákazníka už nestačí jen pasivně přihlížet, musí vsadit na interakci a atraktivní obsah. Content marketing a péče o zákazníka je v současnosti hlavním benefitem, který mohou prostřednictvím sociálních sítí svým zákazníkům nabídnout a získat tak jejich emoce a loajalitu,” potvrzuje Martina Dvořáčková z digitální agentury My.cz.

Data z nejpopulárnějších sociálních sítí získala a analyzovala společnost Visible Technologies během února 2012. Kromě Facebooku, Twitteru a YouTube se poprvé zaměřila také na Google Plus a Pinterest. Vzorek tvořilo 29 společností z USA, 45 společností z Evropy, 23 společností z Asie a Pacifiku a 3 společnosti z Latinské Ameriky. Výsledky byly porovnávány se studií provedenou v únoru 2010.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!