Jak se zdá, někdy kreativci raději věnují více času zpracování popisu, co má reklama vyjadřovat, než aby to reklamním obrázkem jednoduše řekli. Obávám se, že přesně to je i případ nové kampaně Vinea. Já si totiž nemohu pomoci, ale místo vinné bobule vidím olivu, a to ještě dost umělohmotnou. Zato z popisu se mi sbíhají sliny.
„Vinea je dokonalým balancem dvou atributů – krásy a šťavnatosti. A právě tuto unikátnost bychom chtěli v rámci kampaně vyzdvihnout. Vinea se vždy pyšnila opravdovou chutí hroznové šťávy a právě proto je i hrozen hlavním symbolem celé kampaně,“ říká Pavol Chalupka, senior brand manažer značky Vinea. Bohužel, tenhle text se k zákazníkovi nedostane, takže pokud nedisponuje velkou fantazií (a shovívavostí), moc chuťových podnětů nemá.
Podívejme se ještě na reklamu z pohledu pudů. Výrazně červená barva může vyjadřovat svůdnost (sexuální přitažlivost) nebo agresivitu. Ve spojení s vyceněnými zuby vychází spíše to druhé, zvláště když jde o detailní záběr. A protože hlavním leitmotivem kampaně je krása a šťavnatost, zřejmě to není efekt zamýšlený. O co větší účinek by tedy měla reklama, v níž by smysly i pudy, nejen intelekt, dostaly svoje?