Udělat dobrou výroční zprávu je kumšt. Vedle přesných a ucelených informací o společnosti zpravidla přináší i něco navíc – neotřelý nápad, působivou výtvarnou podobu, či rovnou zajímavý příběh. Dobrá výroční zpráva získává různá oborová ocenění a může se stát i sběratelským kouskem. Ovšem výborná výroční zpráva se dostane až do prestižního výběru amerického magazínu Graphis.
Nepochybně výbornou je výroční zpráva České pošty za rok 2010, která v podobě známkového alba provází stoletím naší historie i současností, s nimiž je pošta i česká (a dříve československá) známková tvorba těsně svázána. Za kreativní ideou i grafickým zpracováním stojí agentura B.I.G. Prague, která už 20 let patří ke špičce v oblasti firemní komunikace a je také největším producentem výročních zpráv v ČR. V úzké spolupráci s klientem, nejen při výběru známek, z nichž, jak říká Ivo Mravinac, ředitel komunikace České pošty: „některé jsou vyhlášené jako nejkrásnější na světě, ovšem nádherné jsou všechny“, vznikl v grafice i textovém doprovodu unikátní známkový příběh klenoucí se od zrodu Československého státu až po novodobý rekordní úspěch samolepicích písmenových známek.
Agentura se proto rozhodla přihlásit výroční zprávu do celosvětové soutěže prestižního amerického magazínu Graphis, který již šedesát let představuje ve svých ročenkách to nejlepší ze světového, designu, reklamy, fotografie, plakátu, či právě výročních zpráv. V konkurenci několika tisíc prací profesionálních grafických studií z celého světa udělila mezinárodní odborná porota výroční zprávě České pošty 1. místo ve „Zlaté“ kategorii, a ta tak jako vůbec první zpráva z České republiky prorazila do světové TOP20. B.I.G. Prague tak opět potvrdil svou přední pozici dynamického partnera ve světě firemní komunikace a publishingu. „Ovšem hlavním motorem úspěchu bylo naladění na stejnou vlnu a vzájemně inspirativní spolupráce s našimi partnery z České pošty,“ tvrdí Jaroslava Jalovecká, ředitelka agentury. A co na to klient? – „Jako zákazníkovi se mi maximálně věnovali a nad zadáním opravdu přemýšleli. Cestu k vynikajícímu výsledku hledali prostřednictvím neotřelých nápadů a zajímavých řešení. Co je nesmírně důležité – uměli naslouchat. Spolupracovat s partnery z B.I.G. Prague pro mě bylo čirou radostí,“ pochvaluje si Ivo Mravinac, ředitel odboru komunikace České pošty.
– red –