Služby

Další ročník Mystery konference za účasti Ipsos, tentokrát na Sardinii

Tento rok se konal již 13. ročník konference asociace MSPA. Zástupci agentur specializovaných na mystery shopping se tentokrát sešli 29. – 31. května na Sardinii. MSPA (Mystery Shopping Providers Association) je největší profesní organizace sdružující agentury specializované na mystery shopping a hodnocení kvality služeb. Na konferenci se sešlo 175 delegátů ze 42 zemí.

Konference pokračovala v trendu „méně přednášek a více interaktivity.“ V rámci moderovaných diskuzí u kulatých stolů se probírala mnohá témata. Kromě těch tradičních, jako je například návratnost investic do Mystery Shopping programů, se diskuse tentokrát soustředila na využívání nových technologií (hlavně mobilních platforem – sběr dat a reportování výsledků přes mobilní telefony, tablety apod.) pro zachycení emoční zkušenosti zákazníka v reálném čase.

Dalším tématem, které se stává nedílnou součástí programu, je důraz na aktivní řízení zákaznické zkušenosti (Customer Experience Management) a využití interdisciplinárních poznatků o roli zkušenosti a emocí. Vždyť jen jméno Daniela Kahnemana, nositele Nobelovy ceny za behaviorální ekonomii, zaznělo v průběhu konference ve třech přednáškách. Vrcholem celé konference bylo vystoupení Lisy Bloom, která ve svém příspěvku „The Power of Storytelling: The Secret to Engaging, Motivating and Inspiring!” velmi názorně ukázala, jak mocné jsou lidské emoce, které můžeme pomocí metod storytellingu využít v oblasti vlastní prezentace i prezentace firmy. Celý sál ji hodinu mlčky a napjatě poslouchal. Lisa začala a ukončila svou přednášku pohádkou.

Konference ukázala, že v celé Evropě pokračuje komodizace trhu Mystery Shoppingu. Agentury nabízející MS programy rostou jako houby po dešti. Jedním z následků je obrovský tlak na cenu. Tyto dva hlavní trendy jsou hodně patrné i v ČR, jak potvrzuje Barbara Hrabalová, Executive Director Ipsos CEM:
„Tlak na cenu je velmi patrný i v ČR, stejně jako vysoké požadavky na kvalitu dodávaných dat a špičkový reporting. Co se týče počtu konkurujících firem, dříve jsme měli ve výběrových řízeních 2-3 silné soupeře. Dnes to již neplatí, začínají nám konkurovat i mezinárodní MS specialisté, kteří v ČR zakládají lokální pobočky. Vysoce konkurenční prostředí nás neustále nutí nejenom hledat efektivnější metody sběru dat, organizace MS sítě a projektů jako takových, ale také nabízet komplexnější služby v oblasti rozvoje prodejních sítí, které jdou až za Mystery Shopping.“

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!