Společnost Knauf Insulation pro návštěvníky festivalů vyrobila místo odkud si mohou zatelefonovat, nebo v něm strávit chvilku v tichosti. Poprvé ho vyzkoušela na festivalu Velká výzva.
Mobilní TICHO mělo za cíl jednoduchou a zážitkovou formou lidem přiblížit důležitost správné akustiky budov, ve kterých trávíme až 90 % našeho času. Konstrukce TICHA k utlumení hluku využívá ekologickou minerální izolaci Knauf Insulation.
“Nadměrný hluk, zejména ve městech, je dnes závažnější problém než například znečištění ovzduší a přitom zůstává na okraji veřejného zájmu. Konstrukcí TICHA jsme chtěli na problematiku nadměrného hluku upozornit pomocí reálného zážitku. Současně nám TICHO umožnilo představit naše řešení v oblasti akustiky budov a návštěvníkům festivalu zase například možnost v klidu telefonovat nebo si jen popovídat uprostřed hlučného místa,“ říká o TICHU Romana Janošová, marketingová manažerka Knauf Insulation.
Společnost Knauf Insulation patří mezi dlouholeté podporovatele ekologické iniciativy Velká výzva. Proto první místo kde Knauf Insulation TICHO prezentoval byl festival v Praze na Letné, který v rámci iniciativy pořádá Hnutí Duha.
„Zájem ze strany návštěvníků festivalu nás překvapil. Ukázalo se, že „ostrov ticha“ na tento typ hlučných akcí patří,a proto ho v budoucnu mohou využít i návštěvníci dalších festivalů,“ dodává Romana Janošová.
TICHO je konstrukcí podobné dnešním dřevostavbám. Jako hlavní tlumič hluku v něm funguje minerální skelná vlna Knauf Insulation, kterou si mohou návštěvníci prohlédnou skrze průhledy do konstrukce na vnější straně TICHA. Po obvodu TICHA jsou zdůrazněny základní informace o problematice hluku. Uvnitř TICHA, do kterého lze vstoupit prosklenými dveřmi, je graficky znázorněno, co všechno ticho pro lidi může znamenat. Doplňující informace mohou zájemci načerpat z letáků, které jsou umístěny v držácích na stěnách.
– red –