Institut pro výzkum trhu GfK Praha zařazuje pravidelně do svého měsíčního omnibusového (vícetematického) výzkumu otázky, jejichž cílem je zjišťovat spontánní znalost značek ve vybraných skupinách výrobků mezi českou veřejností.
Ke zjištění tohoto cíle je používáno metody osobního dotazování (face-to-face) v celé České republice. Dotazování se uskutečňuje v souboru 1 000 občanů České republiky ve věku od 15 do 79 let vybraných na základě stratifikovaného vícestupňového náhodného výběru.
Podle březnového omnibusového šetření se téměř nezměnilo pořadí nejznámějších značek fotoaparátů. Znalost naprosté většiny značek vzrostla a stále se v první trojici „drží“ značky Kodak (39,6 %) před značkou Olympus(36,4 %) a značkou Canon (32,4 %), následovány značkou Minolta (26,5 %).
Na dalších místech se umístily značky Polaroid (19%), Flexaret (18%) a Nikon (14%)
Graf:
Fotoaparáty 03/2003