Pouhých 14 % českých zaměstnanců si dokáže užít dovolenou, aniž by při ní nahlíželi do firemních e-mailů nebo využívali služební telefon. Pokud si ovšem vůbec stihnou dovolenou vybrat. Téměř 60 % zaměstnanců si totiž převádí alespoň pár dní dovolené do dalšího roku. Vyplývá to z průzkumu společnosti Sodexo – Řešení pro motivaci.
Z průzkumu vyplývá, že 49 % zaměstnanců si o dovolené sice vypíná e-mail, zapnutého služebního telefonu se ale vzdát nechtějí. Během dovolené také do e-mailu či do služebního telefonu nahlédne 37 % z nich, prý aby věděli, co je po dovolené v pracovním procesu čeká.
„Je velmi důležité, aby si zaměstnanci uměli udělat čas na sebe a netrávili dovolenou prací. Vyvážený poměr mezi prací a volným časem má z dlouhodobého hlediska zásadní vliv na výkonnost a udržitelnost takového výkonu,“ říká Magdalena Pořízková, expertka na motivaci společnosti Sodexo, a pokračuje: „Navíc to, že tolik zaměstnanců má pracovní telefony zapnuté i v době dovolených, ukazuje na velké rezervy v delegování pracovních povinností a v týmové spolupráci.“
Výzkum společnosti Sodexo – Řešení pro motivaci také zjistil, že pouze 28 % zaměstnanců si vybere dovolenou každoročně beze zbytku, 14 % zaměstnanců si převádí do nového roku více než třetinu své dovolené.
– red –