O tom, že stále více lidí nakupuje zboží přes e-shopy nelze pochybovat. Důkazem jsou nejenom statistiky, ale i množství internetových obchodů. Na jejich potřeby přepravy zboží také do zahraniční zareagovala expresní kurýrní služba GO! Express & Logistics. Řešení nazvali GO! Commerce a je jedním z řady oborových řešení pro určitou skupinu podnikatelů, jak se říká, ušitých „na míru“. Nová služba je určená nejenom internetovým obchodům, ale všem firmám, které posílají velké množství balíkových zásilek do ciziny, přičemž prioritou v tomto případě není rychlost doručení, jako u jiných produktů GO!, ale je to cena.
„Vycházíme tak vstříc potřebám e-shopů. Ti už mají většinou zkušenosti s prodejem svého zboží na českém trhu. Naše služba jim otevírá vstup na zahraniční trhy. Prodávat tak budou moci nejenom na Slovensku, ale i v Polsku, Německu, Rakousku a Maďarsku. Internetovým obchodům nabízíme zajištění dopravy zásilek, dobírkový servis i logistiku zpětných zásilek např. v konsolidované podobě. Protože jde o rozsáhlý projekt, klademe nyní důraz na budování partnerské sítě“, říká o novince ředitelka pro rozvoj Pavla Eretová. Aby byla služba na profesionální úrovni, stejně jako doposud realizované projekty, bylo nutné v jednotlivých zemích najít partnerské firmy. Smluvní vztah byl postaven především na spolehlivosti, kvalitě a cenách. Dalším požadavkem bylo řešení dobírek, to znamená i mezibankovního styku. To se týká především Slovenska. „Pokud jde o Německo, Rakousko a třeba už i Polsko, tak lidé nejsou zvyklí na dobírky, většina plateb se řeší formou platby kartou“, doplňuje Pavla Eretová. Podle ní jsou dobírky doménou naší republiky a Slovenska a jsou oproti vývoji v jiných zemích Evropy tak trochu přežitkem.
První zkušenosti s provozováním GO! Commerce ukázaly, že doposud nejvíce zásilek se pohybovalo v hmotnostním rozpětí 0,5 – 2,5 kg, ale možné je posílat balíky až do váhy 31,5 kg. Nejvíce službu využívají e-shopy s elektronikou, parfémy a spotřebním zbožím. Většina zásilek se vozí na Slovensko. Důvodem je hlavně jazyková blízkost. Předpokládá se, že e-shopy postupně předělají své stránky také do německého jazyka, čímž se rozšíří možnost prodeje i do Německa, Rakouska a Švýcarska, kde se otevírají mnohonásobně větší trhy než u nás či u našich východních sousedů.
„Musíme stále reagovat na potřeby trhu. Segment B2B je v současné době již stagnující, zatímco přepravy v segmentu B2C stále rostou, proto se ubíráme nyní tímto směrem,“ doplňuje Pavla Eretová.
– red –