O tom, že Internet má čím dál více uživatelů a čím dál větší počet lidí všech generací tam hledá informace, nápady a nakupuje zboží, není třeba diskutovat. Otázkou zůstává, jak s uživateli co nejlépe komunikovat, abyste podpořili prodej ve svém obchodě. Internetová reklama a další aktivity na síti totiž nemusí nutně sloužit jen firmám, které mají e-shop. Stejně dobře se dá podpořit také prodej zboží či služeb v klasickém obchodu.
Následující aktivity by pro vás měly být snadno realizovatelné a kromě vaší práce a času nevyžadují žádné další investice.
Nabídněte kupón ke stažení
Umístěte na svoje stránky kupón, který si mohou uživatelé stáhnout, vytisknout a přijít s ním do prodejny. Kupón můžete umístit po domluvě také na různé další webové stránky, které souvisí s vaší činností. Díky kupónu je dostanete na svou stránku, kde jim můžete představit své produkty nebo služby, a kupónem podpoříte jejich rozhodování o návštěvě vašeho obchodu. Kupón může být například na vzorek produktu, dárek, slevu, v případě služeb první návštěva či konzultace zdarma.
Dobře komunikujte slevu
Na slevu reaguje stále větší počet zákazníků. Pro komunikaci slevy můžete využít své stránky, různé další webové stránky či specializované servery (např. slevomat.cz, zapakatel.cz, vykupto.cz, které nabízejí skupinové slevy, tedy výrazné slevy, pokud se nashromáždí dostatečný počet zákazníků pro odběr nějakého zboží či služby. V takovém případě ovšem musíte dobře propočítat velikost slevy a odhadnout své možnosti, abyste nakonec neprodělali. Každopádně ale dáte novým zákazníkům důvod k návštěvě právě vaší prodejny.
Upravte všechny podstránky vašeho webu
Vaši potenciální zákazníci jsou různí, různě uvažují a hledají na Internetu. Přes vyhledávače lidé najdou i části webu, o kterých si myslíte, že nemají prodejní potenciál. Proto na všechny stránky umístěte odkazy na prodej – ceník, katalog zboží apod. a texty týkající se vašeho zboží, jako jsou například tipy na novinky, případové studie apod.
Nejen prodávejte, ale i informujte
Nesnažte se vše jen prodat, ale také o svých výrobcích či službách informovat v souvislostech. Často totiž lze prodáte víc, když se o to nesnažíte za každou cenu, ale místo toho informujete. Poskytněte lidem informace o produktech spolu s příklady jejich využití, srovnáním s jinými produkty nebo zkušenostmi jiných zákazníků. Pokud pocítí v budoucnu potřebu, můžete se v jejich mysli objevit právě vy, neboť vás budou mít zafixované jako odborníky na určitý obor, kteří svým věcem rozumí.
Uspořádejte jednoduchou soutěž
Lidé rádi soutěží a ještě raději vyhrávají. Vymyslete jednoduchou soutěž a umístěte ji na své stránky. O vyhlášení soutěže informujte přes různé webové stránky. Ne každý účastník musí vyhrát hodnotnou cenu – jako odměna za účast určitě každého potěší i maličkost (například ve formě slevy, apod.)
Co pro zvýšení svých prodejů v prodejně uděláte na Internetu v následujícím týdnu vy?
Vladimír Kuchař
poradce pro marketing a rozvoj firem
MARKETINGOVÁ KANCELÁŘ.CZ