Česká správa sociálního zabezpečení nabízí možnost objednání termínu návštěvy klientského centra při pražském ústředí České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ). Pro tuto novou službu klientům zřídila ČSSZ speciální telefonní linku +420 257 062 869.
Služba je určena zejména klientům, kteří potřebují poskytnout obsáhlejší konzultaci. „Vyškolení odborníci se budou moci předem seznámit s průběhem důchodového pojištění klienta a jednání bude konkrétnější a efektivnější. Jde tedy o exkluzivní službu nad běžný standard toho, co klientské centrum při ústředí ČSSZ v důchodové agendě poskytuje. Věřím, že novou službu klienti ocení, hlavně ti mimopražští,“ říká ústřední ředitel ČSSZ prof. JUDr. Vilém Kahoun, Ph.D.
Klienti si mohou termín pro osobní konzultaci objednávat od 15. května 2012, kdy ČSSZ provoz telefonní linky na čísle +420 257 062 869 zahájí, a to každý pracovní den od 8 do 12 h. Sjednání termínu bude možné uskutečnit až s měsíčním předstihem. Pro objednané konzultace je pak vyčleněn čtvrtek a pátek. Poskytování informací je samozřejmě bezplatné a týká se pouze zákonného důchodového pojištění, které zajišťuje ČSSZ.
V klientském centru při ústředí ČSSZ získají klienti informace obecného charakteru o podmínkách nároku na dávky důchodového pojištění, postupu při vyřizování žádostí o dávky důchodového pojištění, podmínkách a způsobu výplaty dávek důchodového pojištění v ČR i do zahraničí, způsobu realizace srážek z důchodů prováděných na základě výkonu rozhodnutí. Klientům poskytnou pracovníci též konkrétní informace týkající se jejich důchodových nároků. Výjimkou je sepisování žádostí o důchod, které klient řeší na okresní správě sociálního zabezpečení podle svého trvalého bydliště nebo na územním pracovišti Pražské správy sociálního zabezpečení.
– red –