Nejrychleji rostoucím mediálním trhem je v posledních letech Čína, která je v objemu reklamních investic v současné době na třetí pozici za USA a Japonskem. Mediální agentura ZenithOptimedia dle svých studií předpovídá, že již v roce 2014 budou reklamní investice v Číně ve stejné výši jako v Japonsku, které si dosud drželo značný náskok.
Objem reklamních investic v Číně roste nejrychleji ze všech 10 největších trhů. V roce 2011 zde činil objem finančních prostředků investovaných do reklamy necelých 31 mld. USD. Mediální agentura ZenithOptimedia předpovídá, že v roce 2014 se tato suma zvýší na 48 mld. USD, a Čína se tak dostane na úroveň Japonska. Spojené státy si první pozici na trhu s největším objemem reklamních prostředků budou nadále držet, ale meziroční růst nebude tak razantní, jako se předpovídá pro čínský trh.
V roce 2011 byly největšími trhy v objemu investic vynaložených do reklamy po řadě USA, Japonsko, Čína, Německo, Velká Británie, Brazílie, Francie, Austrálie, Kanada a Jižní Korea. V roce 2014 by se v top 10 mělo ocitnout také Rusko, které z 10 největších reklamních trhů pravděpodobně vyřadí Jižní Koreu.
Top 10 reklamních trhů
Zdroj dat: ZenithOptimedia
– red –