Developerská společnost Inter Ikea Centre Group, která v Čechách a na Slovensku vlastní a spravuje nákupní centra Avion, provozuje od roku 2008 unikátní komunikační online portál pro nájemníky. Jeho prostřednictvím dosud společnost vyřídila 50 tisíc požadavků obchodních partnerů – nájemníků v celé Evropě.
„Cílem naší společnosti bylo vytvořit efektivní komunikační kanál pro nájemníky, který zjednoduší a zrychlí každodenní vzájemnou výměnu informací. Běžná komunikace přes telefon, fax nebo e-mail byla zdlouhavá,“ komentuje Luboš Rumian, ředitel oddělení Property společnosti IICG ČR/SR. Prodejci se mohou na portál připojit přímo v centrech nebo odkudkoliv na světě prostřednictvím svého počítače nebo mobilního telefonu. V nákupních centrech Avion Shopping Park v České republice funguje portál pro nájemníky od roku 2011, na Slovensku pak od roku 2010.
Nájemníci přes portál žádají například o povolení k inventuře, o údržbu nebo o předělání svých provozoven. „Portál archivuje celou historii konverzací, ke které se lze zpětně vracet a odkazovat na ni. Máme tak neustále přehled o tom, co se děje,“ hodnotí portál Kateřina Ježková, ředitelka nákupního centra Avion Shopping Park v Ostravě, a pokračuje: „Začátky byly těžké, museli jsme prodejce přesvědčit, aby změnili své zažité způsoby komunikace a používali jen tenant portál. Po několika měsících se však ukázaly výhody jako pohodlnost, dostupnost, flexibilita a rychlost.“
Až 80 % všech žádostí pro Avion Shopping Park Ostrava je vyřešeno do 24 hodin od zadání. Prodejci se prostřednictvím portálu mohou dozvědět i aktuální informace o novinkách, návštěvnosti center nebo plánovaných marketingových aktivitách.
– red –