Výzkum trhu

Hodnota inzertního prostoru v prvním čtvrtletí poklesla o 2 %

Ceníková hodnota reklamního prostoru je v prvním čtvrtletí roku 2012 o necelá dvě procenta nižší než vloni. Růst vykazuje televize a internet, u ostatních mediatypů zaznamenal monitoring společnosti Admosphere pokles.

Celková hodnota reklamního prostoru v prvním čtvrtletí letošního roku oproti srovnatelnému období roku 2011 o 1,87 % poklesla. Snížení je patrné v mediatypech rozhlas, tisk a out-of-home. Hodnota rozhlasového inzertního prostoru (bez regionálních kampaní) klesla téměř o čtvrtinu. Tisk meziročně vykázal snížení o 13,4 % a segment OOH médií si oproti loňsku pohoršil o 5,4 %.

Růstem se naopak mohou pochlubit mediatypy televize a internet. Ceníková hodnota televizního prostoru se navýšila o 5,6 %. Hodnota internetové display reklamy, jíž Admosphere zaznamenává v rozsahu projektu AdMonitoring (tedy bez výkonnostní reklamy, katalogů a pay-per-click reklamy), vzrostla dokonce o 16,4 %.

Ceníková hodnota reklamního prostoru však nemusí vypovídat o investicích do reklamy. Hodnota je stanovena na základě ceníkových cen konkrétních formátů reklamy a počtu takto uveřejněných reklamních sdělení.

Tabulka 1: Porovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru 1. Q 2011 vs. 1. Q 2012

Graf 1: Porovnání ceníkové hodnoty jednotlivých mediatypů prvního kvartálu v letech 2011 a 2012

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!