Přibližně pětina uživatelů na internetu utratí ročně více než 20 000 Kč za nákupy v e-shopech. Více než třetina uživatelů v loňském roce nakoupila oblečení, doplňky nebo obuv. Vyplývá to z výzkumu internetového srovnávače Heureka.cz a obchodního portálu Aukro.cz, kterého se zúčastnilo necelých 7 000 uživatelů.
„Nejvíce uživatelů utratilo při nákupech na internetu v loňském roce podle jejich vlastního odhadu 5 – 10 000 Kč, na Slovensku je situace obdobná,“ říká Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz.
Nejvíce českých uživatelů na internetu nakupuje oblečení a módní doplňky (37,9 %), bílé elektro (31,2 %) a dětské zboží (27 %). „Při nákupu dětského zboží zvláště pro menší děti čeští nakupující upřednostňují použité zboží za nižší ceny,“ říká Jana Juříková z inzertního portálu SpěcháTo.cz a dodává: „Je zajímavé, že na Slovensku pro dětské zboží na internet míří o 10 % méně internetových uživatelů.“
„Nejsilnějším měsícem pro nákup oblečení na Aukru je listopad, protože zákazníci pořizují právě oblečení jako oblíbený vánoční dárek. Naopak nejméně se oblečení prodává v srpnu,“ říká Michaela Papežová, tisková mluvčí obchodního portálu Aukro.cz, a dodává: „Nejoblíbenějším zbožím v rámci kategorie móda je dámská obuv a dámská trička.“
– red –