Malí a střední podnikatelé mohou opět žádat o podporu na prezentaci výrobků a služeb na zahraničních výstavách a veletrzích. Tentokrát v rámci dalšího prodloužení druhé výzvy k předkládání žádostí o dotaci z programu Marketing, který je součástí Operačního programu Podnikání a inovace. Celkem si mohou žadatelé rozdělit 300 milionů korun.
„Dotacemi z programu Marketing chceme posílit mezinárodní konkurenceschopnost malých a středních českých podniků, které se snaží prosadit na zahraničních trzích. Na svoji prezentaci na veletrzích a výstavách v zahraničí a výrobu marketingových propagačních materiálů mohou dostat podporu až do výše poloviny všech nákladů,“ říká ministr průmyslu a obchodu Martin Kuba.
„Žadatelé mohou na své záměry získat dotaci nejméně 300 tisíc korun, horní hranice podpory limit nemá,“ upřesňuje ředitel sekce fondů EU, výzkumu a vývoje ministerstva průmyslu a obchodu Petr Očko a dodává: „V rámci předchozích výzev programu Marketing jsme zaznamenali ze strany podnikatelů velký zájem, celkem podali 1 540 registračních žádostí, ve kterých požadovali 1,2 miliardy korun.“
„Úspěšným žadatelem o dotaci z programu Marketing se už stala například společnost Alváris Profile Systems, která se mimo jiné zabývá výrobou a prodejem hliníkových profilů a konstrukcí. Díky dotaci se zúčastnila slovenského a polského strojírenského veletrhu, kde měla možnost oslovit svoji cílovou skupinu,“ uvádí příklad Miroslav Křížek, generální ředitel agentury CzechInvest, která Operační program Podnikání a inovace administruje.
Registrační žádosti bude agentura CzechInvest přijímat od 2. května 2012 do 15. srpna 2012 a od 1. června 2012 do 30. září 2012 budou moct žadatelé posílat plné žádosti o dotaci. O finanční podporu z programu Marketing se mohou ucházet malé a střední podniky s minimálně dvouletou historií a sídlem v České republice, mimo hlavní město Praha. Pražské podniky se mohou do programu zapojit pouze v případě, že budou na veletrhu či výstavě prezentovat výrobky nebo služby své regionální pobočky.
– red –