Letošní 19. ročník veletrhu reklamy, médií, polygrafie a nově i obalů Reklama-Polygraf, který proběhl od 20. do 22. března v Průmyslovém paláci výstaviště v Praze-Holešovicích, opět přinesl množství oborových novinek na stáncích i v doprovodném programu, například z oblastí signmakingu, tiskových a digitálních médií, 3D reklamy, podpory prodeje a marketingové komunikace obecně.
Veletrhu se zúčastnilo 226 vystavovatelů, 21 z nich zahraničních z osmi zemí světa. Veletrh navštívilo 8958 zájemců, z toho 1153 ze zahraničí (zejména ze Slovenska). Velký zájem měli rovněž o doprovodný program ve Střední hale a pravém křídle Průmyslového paláce, potěšitelná byla zejména hojná účast studentů odborných škol na něm. Významná byla rovněž účast studentů vyšší odborné školy Orange Factory na organizaci veletrhu.
Důležitou novinkou bylo rozšíření nomenklatury veletrhu o obaly, probíhala zde na stáncích Modelu Obaly a Océ i jejich personalizovaná výroba z lepenky, doprovázená seminářem pod názvem Obal prodal a garancí známého obalového designéra Jana Činčery. Z dalších novinek na stáncích zmiňme aspoň kompaktní signmakingovou linku pro středně vytížené provozy, kterou zde předvedla společnost HSW Signall.
Celodenní konference Malé Printforum (Ostře sledovaná data) řešila za účasti zahraničního experta Stefana Jaeggiho problémy s tiskovými daty ve formátu PDF. Seminář mezinárodní sítotiskové federace FESPA byl věnován zejména potisku reklamního textilu, přednášejícími byli významní zahraniční odborníci včetně nestora evropského sítotisku Michela Cazy. Expozice Moje kniha II (Vazba knih rychle a jednoduše) opět představila poloprofesionální výrobu a vazbu personalizovaných knih s portréty mluvčích z doprovodných akcí veletrhu, zhotovovaných profesionálním kreslířem na tabletu. Diskusní panel Nové trendy v polygrafii byl věnován především digitálnímu tisku knih. Blok „Rok s e-books, rok distribuce“ se zase zabýval dalším vývojem elektronických knih i jejich čteček. Grafické fórum ve Střední hale zahrnulo mnoho témat z oblastí grafického designu, technologií i softwaru.
Mezi odbornými garanty veletrhu byla Česká marketingová společnost a organizace POPAI, která se zde opět představila v podobě POPAI zóny a semináři o soutěži POPAI Student Award. Tradiční diskusní panel nad dalším ročníkem výzkumu Postoje české veřejnosti k reklamě řešil závislost důvěryhodnosti reklamy na médiu či product placement. Diskusní panel „CI Česka – nekonečný příběh“ byl věnován očekávanému státnímu rebrandingu. Zaujal také kulatý stůl Rádia Česko o korupci v žurnalistice, moderovaný Václavem Sochorem, či panely o webovém marketingu a sociálních sítích nebo o marketingové komunikaci v recesi. Trendům ve vizuální komunikaci se věnoval projekt Sign Invent!on, světelným zdrojům LED Arena a Neon Arena.
Vyhlášeny zde byly výsledky několika soutěží: signmakingového Duhového paprsku, Hvězdy 3D reklamy a Kalendáře roku, vystaveny byly i soutěžní práce.
– red –