Rošťácká a vykutálená je i nová image Fidorky a její nová reklama, kterou připravila ve spolupráci s významným českým režisérem Janem Hřebejkem. Tomu se podařilo dát reklamním příběhům filmový rozměr a i v rámci krátkých formátů vystihnout Fidorku jako hravou, plnou energie a chuti do života. V reklamách je naprosto jasné, že cokoliv je s Fidorkou spojeno nás inspiruje ke stále novým a novým rošťárnám, které na sebe připravuje mladý pár.
„V kampani na Fidorku chceme spotřebitele nadchnout pro znovuobjevení podstaty Fidorky a inspirovat je k hravosti a rošťárnám. Proto jsme natočili čtyři krátké spoty, ve kterých chceme připomenout, že Fidorka je hlavně o rituálech, spontánní hravosti, blbnutí a roštárnách tak, jak si je mezi sebou dělá každý z nás,“ říká Petra Krejčová, Brand Director reklamní agentury EURO RSCG, která reklamu připravila.
Ve čtyřech spotech je vždy Fidorka iniciátorem neotřelých nápadů, jak napálit toho druhého. Na konci každého příběhu jsou vždy pobaveni oba partneři, protože s Fidorkou je život prostě takový – plný nekonečných rošťáren. To potvrzuje také nový slogan značky: Fidorka, Vykutálená rošťárna.
Režisér reklamních spotů Jan Hřebejk k tomu dodává: „Děkuji hlavně za důvěru, že jsem mohl obsadit vynikající komediální herce – Hanku Holišovou a Vaška Lišku – i když to nejsou reklamní typy. Myslím, že se nám to vyplatilo! Přál bych si znovu takové odvážné klienty i osvícenou agenturu:-).“
Petr Adamec (Senior Brand Manager značky Fidorka) k celé kampani říká: „Fidorka patří mezi přední značky portfolia Kraft Foods, kterou chceme dlouhodobě podporovat a i z toho důvodu jsme se pustili do jejího brand auditu. Jednalo se o proces, který trval přes rok a při kterém jsme kombinovali více zdrojů a dat, například Lifestyle TNS AISA a GFK. Na brand auditu spolupracovali nejen spotřebitelé, ale tým, který se skládal z mediální, kreativní, výzkumné, designové agentury a specialistů na sociální média. V rámci interního týmu na projektu pracoval kromě marketingového oddělení také výzkum, vývoj výrobku, plánování médií a sales.“
„Díky tomuto procesu se nám podařilo objevit podstatu značky, která je lidská a vtipná, a na jejímž základě jsme se rozhodli změnit její positioning. Opouštíme tak předchozí kampaň, která byla spíše o užívání si společných chvil s Fidorkou, než o rošťárnách, a historicky se vracíme k hravosti a ke komunikaci, kterou odstartovala kampaň „Andílek“ – holčička s panenkou. Právě hravost prozáří kompletní marketingový mix,“ dodává Petr Adamec.
Nová aktivace značky je založena na hesle: „S Fidorkou je každý den Apríl.“ A tak jsme právě na 1. dubna pustili televizní reklamu, která diváky napálila falešným televizním zrněním, které bylo podepsané Fidorkou. V online médiích zákazníky čekají rošťácké bannerové kampaně spojené s kulatostí, k vykutáleným rošťárnám bude Fidorka díky product placementu nabádat v Partičce a v Topstar Magazínu. V obchodech pak bude pro nakupující připraven „mluvící regál“, který bude reagovat na pohyb ruky, která bude sahat pro Fidorku. Na facebookových stránkách pak Fidorka rozběhla pro svých více než 70.000 fanoušků kampaň, která inspiruje k rošťárnám. Fanoušci zde najdou jejich databázi včetně videí, ale mohou vkládat i vlastní nápady a prozradit tak k jakým vykutáleným rošťárnám je Fidorka inspiruje.
– red –