ČESKÝ TELECOM získal licenci na poskytování telekomunikačních služeb v Rakousku a dokončil tak své přípravy na tamější komerční provoz. Český operátor bude nabízet integrované portfolio hlasových a datových služeb místním a mezinárodním provozovatelům telekomunikačních sítí – včetně mobilních – a poskytovatelům připojení k internetu. Společnost má k dispozici kompletně digitalizovanou telekomunikační síť pokrývající celou Českou republiku a zahrnující také vlastní přístupové body ve Vídni, Bratislavě a Frankfurtu nad Mohanem.
Moderní infrastruktura na bázi technologie SDH/WDM je dále napojena na všechny větší zahraniční operátory a nabízí tak přístup do celého světa (celkem přes 200 destinací). Dne 17. února 2003 obdržela telekomunikační licenci vídeňská pobočka ČESKÉHO TELECOMU s názvem CZECH TELECOM Austria GmbH.
“Toto rozhodnutí bylo logickým důsledkem současných požadavků českých i zahraničních klientů. Vstup ČESKÉHO TELECOMU na zahraniční trhy bylo načasováno v souvislosti s očekávaným rozšířením EU a kulminující liberalizací telekomunikačních trhů v kandidátských středoevropských zemích. ČESKÝ TELECOM je zároveň vůbec prvním národním operátorem z těchto zemí, který začne poskytovat služby v zahraničí prostřednictvím své vlastní infrastruktury,” uvedl Pavel Jiroušek, výkonný viceprezident pro služby velkoprodeje. “Chceme rakouským zákazníkům nabízet vysokou kvalitu a rychlé spojení do České republiky a chceme se rovněž stát zajímavou alternativou pro tranzitní provoz do zemí střední a východní Evropy. Tam máme díky dlouhodobé spolupráci s našimi partnery tradičně silnou základnu. Dále hodláme nabízet přístup do Frankfurtu a přes něj i do zbytku světa”.
“Díky tomu, že naše síť v současné době sahá až do Vídně, můžeme poskytovat velkoobchodním partnerům služby s vyšší zárukou spolehlivosti a za atraktivnější ceny, než jak tomu bylo u tradičního modelu několika vzájemně propojených operátorů,” vysvětlil Stuart Evers, ředitel pro mezinárodní hlasové služby divize služeb velkoprodeje společnosti ČESKÝ TELECOM. “Další velkou výhodou je možnost nepřetržitého centrálního sledování celé sítě. Partneři určitě ocení trvalou přítomnost operátorů našeho Help Desku, kteří hovoří plynně anglicky,” dodal Tomáš Paděra, ředitel pro velkoprodej datových služeb v Rakousku.
Důležitou součástí celé koncepce je spolupráce se společností Interxion, která pro ČESKÝ TELECOM zabezpečuje v Rakousku služby datového střediska. Anthony Foy, generální ředitel skupiny Interxion Europe, k tomu uvedl: “ČESKÝ TELECOM vnáší na rakouský telekomunikační trh čerstvý vzduch. Jsme velmi rádi, že se stal jedním z našich zákazníků. Kromě kvalitní základny chceme našim českým partnerům nabízet případnou synergii s ostatními operátory, jimž poskytujeme služby.”