Značka Starobrno si ve středu 29. února připsala další významné prvenství. S velkou pravděpodobností se totiž stala vůbec první produktovou značkou v České republice, která využila novou Timeline podobu facebookových stránek, určených výhradně pro firmy. Kromě toho značka Starobrno tento týden novinářům představila nové logo, etikety a vizuální podobu všech starobrněnských výrobků. Ke všem těmto změnám dochází ruku v ruce s uváděním unikátní inovace, nepasterizovaného Starobrna.
Facebook stránky pro firmy globálně uvolnil ve středu 29. února. Facebookové stránky mají tzv. „Timeline“ podobu po vzoru běžných uživatelů Facebooku. Stránka tak zobrazuje aktivity značky Starobrno řazené podle času. Komunikace prostřednictvím facebookových stránek dále umožňuje lépe přiblížit historii značky Starobrno.
Profil je dostupný na adrese https://www.facebook.com/pivostarobrno. Stránku ve zcela novém designu, upozorňující na nové nepasterizované Starobrno, doplňují historické milníky značky 140 let nazpět, kdy se pivovar na starém Brně začal stavět.
Značka Starobrno současně přestavuje i nové vylepšené logo z londýnského studia Claessens. Pochází od stejných tvůrců, kteří v roce 2006 stvořili i jeho předchůdce. Grafici tak při své práci vyšli z původního loga, které měli za úkol zvýraznit a zatraktivnit, aby přitahovalo pozornost a vzbuzovalo zájem. Kombinace tradičních a nových motivů, mladistvý styl a plastický 3D efekt tyto cíle splňují. Nové logo tak odkazuje do historie, hlásí se ke zdravému moravskému patriotismu a současně dává najevo, že se k výrobě používá nejkvalitnější ječmen a chmel.
První změnou na novém logu je nahrazení latinského sloganu Tajemství dobré nálady srozumitelnějším letopočtem 1872. Právě tehdy, před 140 lety, byl založen pivovar v ulici Hlinky, kde sídlí dodnes. Na horní část loga se z původně spodní části přesunul historický erb, který odkazuje k dlouhé pivovarnické historii vaření piva na Starém Brně, konkrétně Mendlově náměstí. V tamním cisterciáckém klášteře se pivo vyrábělo už ve 14. století. V místech původního umístění erbu, tedy v dolní části, je na novém logu umístěn znak města Brna a Moravská orlice. Oběma symboly se Starobrno hlásí k místu svého původu a kraji, ve kterém je doma.
Nové logo bude používáno na všech výrobcích starobrněnského pivovaru. Etikety se změní na klasických půllitrových pivních lahvích i 1,5 litrových Maxilahvích. Nový vzhled budou mít i plechovky a oblíbené multipacky, obsahující deset půllitrových lahví.
Na nový výjimečný produkt Starobrna, nepasterizované pivo, své příznivce a štamgasty upozorní i zdařilá televizní reklama. Do vysílání ve všech velkých televizních kanálech bude spot nasazen 9. března a bude se vysílat do června.
Televizní spot režíroval Jaromír Malý. Částečně se natáčel (stejně jako ten předchozí) v únoru před brněnskou Pivovarskou restaurací, dále v přírodě i ve vodě. Pointa reklamy zůstane tajemstvím až do slavnostní premiéry, nicméně poselství je jednoznačné a milovníkům piva vzkazuje: Starobrno vám představuje zcela nový a výjimečný produkt, nepasterizované pivo, uvařené z těch nejlepších surovin. Kromě herců tvůrci reklamy v „hlavních rolích“ představí i vše, co je pro zrození skvělého Starobrna nejdůležitější, tedy voda z Březové, slad z moravského ječmene a chmel nejvyšší jakosti. Reklama tak zřetelně odkazuje na regionální původ Starobrna jako piva s moravským srdcem, které se vaří na Moravě z nejkvalitnějších místních surovin.
Kromě televizního spotu se nepasterizované Starobrno svým štamgastům představí i jinými způsoby, například reklamami na venkovních plochách po celém Brně, na webu a pochopitelně různými promoakcemi přímo v místech jeho prodeje.
– red –