LOP – zkratka pro lehké obvodové pláště. LOPin.cz funguje jako prostor pro společnosti, které se zabývají lehkými obvodovými plášti. Navíc LOPin.cz nabízí možnost vytvoření a správy profesního profilu, takže je vlastně oborovou sociální sítí
Portál LOPin.cz je určen především stavebním a dodavatelským firmám, jako jsou sklenáři, fasádníci, výrobci profilů a rámů, dodavatelům neprůhledných konstrukcí, dále pak energetickým společnostem zabývajícím se ekologickou fotovoltaikou na fasádách, je tu možnost napojení i na pojišťovny, právníky, samozřejmě i na architekty a developery. Zkrátka na všechny, kteří mají cokoli společného s lehkými obvodovými plášti.
„Portál oslovuje širokou škálu lidí v daném oboru a je cílený na ty nejosvícenější, kteří se chtějí v oboru zviditelnit a chtějí v něm být jedničkou. To je hlavní myšlenka LOPinu. Ten, kdo bude na portálu mezi prvními, má určitě možnost velkého zviditelnění a efektivní PR komunikace, vytváření sociálních vztahů se svými zákazníky a podobně,“ říká Ing. Miroslav Sázovský, zakladatel portálu LOPin a specialista v oboru lehkých obvodových plášťů.
„Čas je největším nepřítelem stavařů, proto se snažíme obvodové pláště budov stavět z hotových panelů (izolační skla, sendvičové panely), které rovnou montujeme na betonové či ocelové nosné skelety,“ zdůvodňuje Miroslav Sázovský orientaci svého projektu. Moderní stavby jsou stavěny právě z lehkých obvodových plášťů. A to se týká rezidenční, administrativní i průmyslové výstavby, která bývá často opomíjená. Lehké obvodové pláště se řeší hlavně z pohledu designu. Mottem portálu LOPin.cz je „Udělej z betonu a oceli poptávaný produkt.“ Protože fasáda je to, co objekt prodává. „Fasáda je obálka. I když vás nadchne krásný interiér, se špatnou fasádou dům nebudete chtít koupit,“ vysvětluje Miroslav Sázovský. Už při příjezdu k objektu se zajímavou fasádou můžete být zvědaví, co se skrývá uvnitř…
Projekt LOPin.cz je zveřejněný na internetu od druhé poloviny roku 2011, nyní už je plně funkční. Na českém trhu nemá LOPin.cz takto úzce oborově zaměřeného konkurenta, protože neexistuje žádný jiný portál, který by se zabýval takto specializovaně lehkými obvodovými plášti. Navíc oproti jiným stavebním portálům poskytuje uvnitř systém, který umožňuje vytvořit vlastní profesní profil, podobně jako na sociální síti typu facebook. Uživatelé mají na stránkách www.LOPin.cz k dispozici administrativní prostředí a po přihlášení do systému má každý uživatel možnost využít uživatelsky přívětivý redakční systém, pomocí kterého publikuje na portále články, fotografie, zakládá projekty a podobně.
Poplatek za správu profilu na portálu LOPin.cz je symbolický, srovnáme-li ho s až desetitisícovými poplatky, které firmy platí za uveřejnění jednoho článku na jiných odborných nebo oborových portálech. Na stránkách www.LOPin.cz si za správní poplatek zřídí firma, stejně jako na sociální síti, svoji profilovou stránku s podrobným popisem, může na ni libovolně nahrávat fotografie, projekty, články, tiskové zprávy a také spravovat svůj vlastní blog.
„Takový servis a svobodu žádný jiný portál nenabízí. Původní záměr byl správu profilu nechat klientům portálu bezplatně s tím, že portál bude živit reklama. Nicméně u nás, a to nejen ve stavebnictví, platí, že co je zadarmo, toho si lidé neváží. Když za správu profilu budu platit, budu se snažit svůj profil udržovat, publikovat novinky, diskutovat, radit. A to je hlavní poslání sociální oborové sítě LOPin,“ říká Miroslav Sázovský.
– red –