Zahraniční nákupy jsou stále atraktivním lákadlem pro mnoho Čechů. Až 28 % z nich jezdí nakupovat do zahraničí. Vyplývá to z výzkumu, který realizovala v rámci pravidelného omnibusu IBRS OBSERVER v únoru agentura IBRS na reprezentativním vzorku 1000 respondentů z celé České republiky, vybíraných kvótní metodou. Češi jezdí nakupovat průměrně třikrát za rok. Cílem českých spotřebitelů jsou především nákupy oděvů (77 %), potravin (59 %) a elektroniky (47 %). Nejvíce Čechů utratí za hranicemi do 5 tisíc korun (55 %), 32 % utratí do 10 tisíc korun a 13 % je ochotných ulehčit své peněžence až o několik desítek tisíc korun.
Zahraniční nákupy lákají o něco více muže (30 %) než ženy (27 %). Obecně také platí, že muži jsou ochotní za nákupy v zahraničí utrácet v cenovém rozmezí mezi 5 až 10 tisíci korunami (36 %), stejnou částku ale utratí jen 27 % žen. Doménou žen jsou především nákupy oděvů (80 %) a potravin (63 %). Oděvy lákají především ženy mladšího věku do 29 let (více než 80 %).
Dotazování probíhalo prostřednictvím tazatelské sítě IBRS osobními rozhovory face to face s přímým zápisem pořízených dat do notebooku (CAPI).