Knihu Jak účinně oslovit média nově doplňují webové stránky autora Jana Tomandla. Zájemci o téma vztahů s médii je najdou na adrese www.jakoslovitmedia.cz. Webové stránky obsahují příspěvky věnované teorii i praxi media relations, tipy, postřehy, ale také třeba kreslený humor.
Cílem autora je shromáždit na jednom místě co nejvíce informací z oboru, a přispět tím ke kultivaci vztahů mezi novináři a PR profesionály. Blog je nekomerční aktivitou, vznikl jako virtuální doplněk tištěné knihy a komunikační platforma s čtenáři.
Publikace Jak účinně oslovit média je dosud nejobsáhlejší původní českou knihou o budování vztahů s médii. Jak napovídá podtitul Media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru, má kniha široké pole využití a rozhodně se neomezuje jen na svět firemní komunikace. Cílovou skupinou jsou začínající tiskoví mluvčí, pracovníci vnějších vztahů, lidé zodpovědní za PR a komunikaci ve firmách, úřadech, občanských sdruženích a neziskových organizacích – vlastně všichni, kdo přicházejí do styku s médii.
„Věřím, že kniha pomůže jak lidem, kteří sami chtějí navázat vztah s médii a dosáhnout pozitivní publicity, tak těm, kteří do kontaktu s novináři nevstupují z vlastní iniciativy, jsou pod tlakem a neví, jak se zachovat. Kniha stojí na myšlence, že pokud má mezi jakoukoliv organizací a médii vzniknout produktivní a smysluplný vztah, musí být oboustranně výhodný. Pokud organizace očekává publicitu, musí nabízet správným způsobem a ve správný čas kvalitní informace,“ uvedl autor knihy Jan Tomandl.
Kniha nejprve přibližuje specifika novinářské profese a vývojové trendy médií. Poté krok za krokem představuje jednotlivé nástroje media relations. Největší prostor je věnován tiskové zprávě a tiskové konferenci. Samostatná kapitola popisuje správnou práci s tématem, další varuje před jazykovými chybami. Nechybí kapitola o krizové komunikaci a zvláštnostech prezentace v různých typech médií (TV, rozhlas, tisk) a různých oborech lidské činnosti. Knihu vydalo v září 2011 nakladatelství Cpress.
– red –