Dámský investiční klub, který po vzoru prvorepublikových klubových tradic založila Česká spořitelna 15. února 2008 jako první banka v ČR, slaví své čtvrté narozeniny. Zájem o investice přivedl do klubu již téměř 2 350 dam. Většina z nich (téměř 80 %) je zároveň klientkami ČS. Převážná část z nich je v produktivním věku mezi 30 až 60 lety – nejpočetnější zastoupení má mezi členkami věková kategorie 30 až 39 let.
„Počet investorů je v České republice mnohem nižší než v západní Evropě. Stejně tak i podíl investic na úsporách obyvatelstva zde nedosahuje takové úrovně jako ve vyspělých ekonomikách. Věříme, že prostor pro investování v ČR existuje a právě díky cílené edukaci by se mohl lépe a rychleji využít. Vždyť ženy řídí nejen své osobní, ale často i rodinné finance a mohou tak spolu s námi hledat tu správnou cestu pro zhodnocení svých volných prostředků,“ uvedla Romana Vlková, manažerka Dámského investičního klubu České spořitelny.
Mezi členky klubu patří i manažerky, podnikatelky či novinářky z celé ČR – 78 % pochází z Čech, 21 % z Moravy, zbývající členky mají zahraniční adresu. Za loňský rok přibylo zhruba 150 nově registrovaných členek. Mezi investorkami ale stále převažují spíše ty konzervativní, nejčastěji investující do dluhopisů a dluhopisových fondů (ty čítají 64 % z celkového objemu jejich investic), dále do akcií (19 %) a do fondů peněžního trhu (15 %) a zhruba 2 % pak připadají na alternativní investice, např. nemovitostní trh.
Za dobu svého fungování připravil Dámský investiční klub 11 odborně-společenských setkání – devět z nich se konalo v Praze a dvě v Brně. Mezi čestnými hosty klubu se prezentovaly významné české manažerky, podnikatelky, vědkyně i umělkyně, např.: Magdalena Souček, Vladimíra Papirnik, Eva Štěpánková, Dita Stejskalová,Taťána le Moigne, Dana Bérová, Helena Třeštíková, Olga Girstlová, Blanka Říhová či Dana Drábová.
V rámci odborně-společenských setkání se stal již milou tradicí také dobročinný bazar organizovaný ve spolupráci s Nadací ČS. V roce 2011 zakoupily účastnice klubových akcí – tedy zkušené i začínající investorky – výrobky v hodnotě více než 17 tis. Kč. Prostředky získané pro společnost SANANIM byly využity v rámci pracovních programů pro stabilizované uživatele drog. A předměty věnované Charitou ČR putovaly jako obvykle na podporu vybraných chráněných dílen. Za dva roky se v rámci klubových setkání vybralo již přes 50 tis. Kč.
Mezi stabilní a dlouholeté partnery klubu patří v mediální oblasti časopis Harper’s Bazaar, dále je to Moravská asociace podnikatelek a manažerek a v rámci klubových setkání například Volvo Charouz, Léčebné lázně Jáchymov, Planet Zen, Klinika Esthé, Zepter Cosmetics či Květinářství Evergreen. V roce 2011 se vybraných akcí nově zúčastnily společnosti Volvo Auto Průhonice, Klinika estetické medicíny Formositas, Moser, Diamonds and Pearls, Panpuri, Horus Optik, Miele, More than pilates a Spolehni se.cz. Celkem klub získal již 23 různých spolupracujících subjektů.
Dámský investiční klub vydává i svůj časopis Lady In (celkem již vyšlo 15 čísel). Vše o klubu je k dispozici na stránkách www.investicniklub.cz.
– red –