Média

Úspěšná Čtyřka slaví 6. narozeniny

10. února 2006 přesně v 9:00 hodin zahájila Česká televize vysílání specializovaného sportovního digitálního kanálu ČT4. Během uplynulých šesti let si Čtyřka získala mnoho sportovních fanoušků a její sledovanost stále stoupá. Také pokrytí signálem je už téměř stoprocentní, takže to nejlepší z domácího i světového sportu se v současné době dostává prakticky do všech českých domácností.

Vstup ČT4 do televizní mediální arény byl v únoru 2006 impozantní. Prvních šestnáct programových dnů totiž patřilo jubilejním XX. Zimním olympijským hrám v italském Turínu. Koncepce Čtyřky byla od počátku připravovaná tak, aby dominanci ve vysílání mělo sledování tzv. české stopy, tedy upřednostňování významných akcí v domácím sportu a nejdůležitějších zahraničních události, jichž se účastní čeští reprezentanti. Od počátku roku 2008 bylo vysílání ČT4 rozšířeno na nepřetržitých 24 hodin denně. Čtyřka si získávala od počátku přízeň sportovních fanoušků, ale problémem zůstávalo pokrytí signálem. Zatímco v roce 2006 byla penetrace jen na úrovni 13,4%, na konci roku 2009 už dosáhlo pokrytí území signálem ČT4 téměř 70%. V roce 2011 dosáhla penetrace úrovně 96,5% a ČT4 si je od té doby možné naladit téměř na celém území České republiky.

Postupně se také zpestřovala nabídka Čtyřky, která dnes zahrnuje významné světové a evropské šampionáty v nejpopulárnějších sportech, ale i vrcholné evropské klubové soutěže jako je fotbalová Liga mistrů nebo Evropská liga UEFA, které sledují miliony diváků na celém světě. „Jedním z fenomenálních úspěchů Čtyřky byl obrovský divácký zájem o loňský světový šampionát v ledním hokeji, kdy se dostal podíl na divácích i přes 50%. V letošním roce pak stojí před ČT4 velké výzvy v podobě dalšího hokejového mistrovství světa, fotbalového turnaje EURO 2012 nebo olympiády v Londýně, což budou vesměs divácké lahůdky“, říká výkonný ředitel ČT4 Jiří Ponikelský.

ČT4 však na rozdíl od komerčních stanic klade důraz i na menšinové sporty jako je florbal, stolní tenis, motorismus, dostihy, cyklokros, biatlon, golf a mnoho dalších. Přímé sportovní přenosy doplňuje obsáhlé zpravodajství, reportáže, dokumenty a diskusní pořady. Pod vlivem pestré nabídky a dobrého pokrytí se neustále zvyšuje počet diváků, kteří dávají Čtyřce přednost před ostatními sportovními kanály. Zatímco v roce 2006 byl průměrný podíl na publiku v cílové skupině 15+ 0,1%, už v následujícím roce zaznamenala sledovanost 1,37%. Další strmý nárůst následoval v roce 2010, kdy průměrná sledovanost vyšplhala na nový rekord 2,48%. V roce 2011 dosáhl podíl na publiku dokonce 3,57%. „Myslím, že sportovní program České televize si našel pevné místo v srdci českého sportovního diváka a stal se zároveň jedním ze základních pilířů českého sportu. Sportovní terminologií však říkám, že úspěchy vnímáme, ale místo uspokojení nás motivují k novým nápadům, které povedou k ještě lepším výsledkům a stále rostoucí popularitě programu ČT4“, dodává Jiří Ponikelský.

– red –

Čtěte také

Žaluzie, rolety, markýzy
Rolety, markýzy, žaluzie a další stínění dodá www.climastyl.cz!