Portál AkcniCeny.cz, který dlouhodobě sleduje vývoj cen zboží v maloobchodních řetězcích, analyzoval a porovnal ceny masa, pečiva, mléčných výrobků a alkoholických i nealkoholockých nápojů ve třech obdobích – na podzim 2011, v prosinci 2011 a lednu 2012. Z analýzy vyplývá, že obchodníci rozhodně nezdražují plošně a většinu nákupního košíku ponechali s cenovkami z loňského roku. Některé výrobky však podražily více, než činí navýšení DPH, čímž si řetězce kompenzují nižší marži u ostatního zboží.
„Avizované a mnoha zákazníky obávané lednové zdražení neproběhlo, protože valná většina zboží zdražila již v prosinci. V lednu tak obchodníci mohou lákat na staré ceny z loňska a zákazníci se cítí spokojeni, i když ve skutečnosti zaplatí za nákup více,“ říká Ondřej Hloupý ze společnosti Retail Info, který se stará o web AkcniCeny.cz
– red –