Ať to bude iPad, Kindle Fire nebo jakákoli jiná „tabulička“, počet tabletů na světě má prudce růst. Studie eMarketeru uvádí, že za tři roky má v USA používat tablet každý třetí obyvatel. Jak tato skutečnost ovlivní budoucnost marketingu?
Z 13 miliónů tabletů v letošním roce jich má být 33,7 miliónů v roce letošním a 90 miliónů v roce 2014. Studie se zaměřovala na skutečné užívání na rozdíl od počtu prodaných tabletů – eMarketer zjistil, že tablet si lidé v rodině často půjčují a že tak počet lidí tablet skutečně a aktivně užívajících je zhruba o polovinu vyšší než počty prodaných kusů.
Podobné tempo růstu, i když jako obvykle se zpožděním za USA, je v jiných prognózách připisováno i Evropě či jiným částem světa. Tablet je velice „chytlavé“ zařízení svou snadnou přenosností, snadným využíváním a velmi bohatou nabídkou levných aplikací zejména v oblasti zábavy a her.
Jestliže se například odhaduje počet tabletů v ČR na 50 – 100 000, což je půl až jedno procento populace, v USA se má letos dosáhnout 10% penetrace, tedy deset až dvacetkrát více než u nás. Při podobném tempu jako venku bychom tak mohli během tří let dosáhnout na půl miliónu až milión tabletů.
V čem se zřejmě bude USA od České republiky a Evropy vůbec lišit, je rozvržení jednotlivých značek tabletů. V Americe má i v příštích letech jasně dominovat iPad – historická obliba značky Apple je zde obrovská, pro iPad vychází obrovské množství časopisů, hudby i filmů šitých na míru Američanům, jakož i užitečných, informačních aplikací.
iPady tedy mají i v roce 2014 tvořit více než dvě třetiny všech tabletů používaných v USA. U nás bude zřejmě vyrovnanější souboj mezi iPady a tablety postavenými na Androidu, které budou celkově zřejmě levnější.
Co z toho vyplývá pro tvůrce webů a také eshopů, je rovněž jasné: buď mít své stránky dobře optimalizované pro použití v mobilních zařízeních obecně (tj. v chytrých telefonech a v tabletech), nebo, což platí asi pro větší eshopy, připravit vlastní nativní aplikace, které umožní ještě mnohem lépe využívat specifické (dotykové) ovládání na mobilních zařízeních.
Zdroj: Netshoper.cz