Společnost Datart oznámila spuštění rozsáhlého programu monitoringu cen konkurenčních obchodů. Týdně tým 21 pracovníků cenové policie zkontroluje v katalozích i přímo v obchodech na 4000 cen konkurence z oblasti spotřební elektroniky a podle nich případně sníží vlastní ceny. Systém monitoringu cen konkurence začala společnost Datart zavádět již koncem října loňského roku a v současné chvíli je již plně funkční.
Společnost Datart již roku 2001 přišla jako první na trhu se Zárukou nejnižší ceny svých výrobků. Doposud tento systém fungoval tak, že v případě, že zákazník zjistil po svém nákupu výhodnější nabídku stejného spotřebiče v maloobchodní prodejně konkurence, vyplatila mu firma rozdíl v ceně. Tato nabídka zákazníkům zůstává dále zachována, systém monitoringu cen konkurence ji ale dále rozšiřuje a doplňuje. Datart tak jako první prodejce spotřební elektroniky oznamuje aktivní politiku snižování cen na základě monitoringu.
„Naši zákazníci si mohou být jistí nejnižší cenou, kterou nyní systematicky vyhledáváme za ně. Je to logické vylepšení naší Záruky nejnižší ceny, se kterou jsme jako první přišli před dvěma lety. I nyní chceme být o krok před konkurencí,“ komentoval spuštění monitorovacího systému Pavel Sláma, generální ředitel společnosti Datart. „Z naší zkušenosti vyplývá, že ceny jsou nevyzpytatelné a mohou se měnit doslova v průběhu hodin, proto i v případě, že přes všechnu snahu nebudeme mít k dispozici aktuální data, svému závazku nejnižší ceny dostojíme a vyplatíme našim zákazníkům případný rozdíl v ceně.“
Sběr, a vyhodnocování dat zajišťuje společnost Datart vlastními silami. Systém monitoringu cen vychází ze zkušeností zahraničních řetězců společnosti Kingfisher plc., které je Datart součástí. Firma tak zavádí do České republiky obchodní postupy běžné v zemích Evropské unie. Nový systém slibuje další vylepšení služeb, jež v této chvíli Datart poskytuje svým zákazníkům, a napomůže naplnění cíle společnosti – 100 % spokojených zákazníků.