Vánoční nákupy na internetu vyvrcholily v polovině prosince, nejvíce Češi utráceli během bronzové neděle. Jen na obchodním portále Aukro.cz se v neděli 11. 12. prodalo zboží v hodnotě téměř 27 milionů korun, to je skoro o tři miliony více než v loňském roce.
„Nejsilnějším dnem v roce byla už tradičně bronzová neděle, kdy se prodalo zboží za 26, 9 milionů korun,“ říká David Vychytil, ředitel obchodního portálu Aukro.cz, a pokračuje: „To znamená, že během jednoho dne utratili naši uživatelé téměř o tři miliony korun více než loni, kdy bylo na Aukru prodáno zboží za 24 milionů korun.“
Mezi nejoblíbenější dárky letos patřily počítačové hry, elektro, dámské oblečení, šperky a dětské zboží. Zákazníci na Aukru nakupovali pod stromeček především nové zboží za pevné ceny: „Oproti loňským Vánocům se nejvíce zvýšil zájem o počítače a počítačové hry. Zboží z této kategorie se prodalo o 53 % více než během vánočních nákupů v loňském roce,“ říká David Vychytil z Aukra.
Vánoční nákupy jsou pro internetové obchodování tradičně nejsilnější období. V součtu celoročních tržeb tvoří vánoční nákupy až třetinu.
– red –